סגור
שקל דולר שקלים דולרים מט"ח
מט"ח (צילום: Igal Vaisman / Shutterstock)

שוק המט"ח יציב אחרי הפרוטוקולים של הפד - הדולר על 3.67 שקלים

המטבע האמריקאי נסחר במתינות גם בעולם - היורו על 1.08 דולרים, הפאונד על 1.27 דולרים, הין היפני על 156.73 ין לדולר; היורו יציב על 3.98 שקלים; אמש פורסמו הפרוטוקולים של הבנק המרכזי בארה"ב - חלק מבכירי הבנק אינם שוללים העלאת ריבית אם לא תתקרר האינפלציה

שוק המט"ח ללא תנועה מהותית, לאחר פרסום הפרוטוקולים של הפד מהחלטת הריבית האחרונה מתחילת החודש.
חלק מבכירי הבנק אינם שוללים את השארת הריבית בשיעור גבוה לזמן ממושך עד להתקררות האינפלציה ואף לא שוללים העלאת ריבית אם יהיה צורך בכך.
הדולר יציב סביב 3.67 שקלים, גם היורו יציב על 3.98 שקלים. בשווקים הבינלאומיים גם כן יציבות - היורו על 1.08 דולרים, הפאונד על 1.27 דולרים, הין היפני על 156.73 ין לדולר. מול סל 6 המטבעות המובילים הדולר יציב על 104.825 נק'.
הריבית בארה"ב כבר שנה נותרה על טווח של 5.25%-5.50%, בעוד התקררות האינפלציה נעצרה.
"משתתפים שונים הביעו נכונות להחמיר עוד יותר את המדיניות אם יתממשו סיכונים לאינפלציה באופן שפעולה כזו תהפוך מתאימה", נכתב בפרוטוקול של הפד.
בעקבות הדברים אמר ג'יימי דיימון מנכ"ל ג'יי.פי מורגן, הבנק הגדול בארה"ב, כי "הסיכוי שכלכלת ארה"ב תגיע לסטגפלציה גבוה ממה שחושבים".
הכלכלה האמריקאית עשויה לחוות "נחיתה קשה", אמר דיימון, והפד "עשוי להעלות מעט את הריבית" הוסיף. סטגפלציה - מצב שבו האינפלציה עולה, אך הצמיחה הכלכלית מאטה בשל עלייה בשיעור האבטלה.