סגור
משה לארי מנכ"ל מזרחי טפחות
משה לארי מנכ"ל מזרחי טפחות (צילום: אבשלום ששוני)

מזרחי חוגג יום הולדת 100 עם מענק של 10,000 שקל לעובדים

העלות של המענק עבור הבנק מוערכת בעד 75 מיליון שקל; עובדי מזרחי טפחות קיבלו בסוף 2021 מענק דומה על התוצאות הכספיות; המנכ"ל משה לארי: "סוד הצלחתו של הבנק טמון, בראש ובראשונה, בהון האנושי המשובח והמסור"

מזרחי טפחות יחלק 10,000 שקל לעובדי הבנק כמענק לכבוד מאה שנה להיווסדו. באיגרת ששלח לעובדים הודיע המנכ"ל משה לארי כי הסכום ייכנס מחר לחשבונם. המענק יחולק לכלל עובדי הבנק למעט חברי הנהלה וסגל א'. על פי הערכות, עלות המענק לבנק תנוע בין 50 ל-75 מיליון שקל.
באיגרת של לארי נאמר כי "אין ספק שסוד הצלחתו של הבנק במאה שנות קיומו טמון, בראש ובראשונה, בהון האנושי המשובח, המסור והמקצועי, שנשא בעול ומשך אותו להצלחות ולהישגים כבירים. כמו מגדל רב-קומות הנבנה בהדרגה נדבך על נדבך, כך 'השרשרת האנושית' של מזרחי-טפחות, מיום היווסדו ועד היום: כל דור ותרומתו; כל דור והישגיו. לכל אחת ואחד מעובדי הבנק יש מקום של כבוד בפסיפס האנושי המרהיב, שמוביל את הבנק הזה לאורך השנים".
בכך מעביר הבנק לעובדיו מענק שני בתוך מעט יותר משנה אותו - בסוף 2021 קיבלו עובדי מזרחי טפחות מענק בעקבות התוצאות העסקיות של שנת הפעילות שהסתיימה, בסכום שנע בין 5,000 ל-10,000 שקל - הסכום הספציפי נגזר מגובה השכר (עד 50% מגובה המשכורת, ובתנאי שיעמוד בטווח האמור).
בנק המזרחי נוסד ב-1923 והוא היום הבנק השלישי בגודלו לאחר בנק לאומי ובנק הפועלים ונסחר בשווי שוק של 30.5 מיליארד שקל.
רווחי מזרחי-טפחות בשלושת הרבעונים הראשונים של 2022 הגיעו לכמעט 3.8 מיליארד שקל, בין היתר בזכות התרומה הגבוהה של עליית הריבית להכנסות בתיק המשכנתאות. היקף התיק נכון לתום הרבעון עמד על 189 מיליארד שקל - ההכנסות מהריבית על המשכנתאות עמדו בתקופה זו על 611 מיליון שקל והרווח על 246 מיליון שקל.