סגור

מצרים: ההנפקה הגדולה מ-2015 פותחת את הסכר בבורסה המקומית

ביום המסחר הראשון שלה, E-Finance, חברת התשלומים המקוונים שבחסות השלטון המצרי זינקה ב-40%; ב-2019 נעצרה יוזמה בקהיר להנפיק עשרות חברות ממשלתיות, בין היתר בשל משבר הקורונה; אך ביצועים חזקים מצד E-Finance אמורים לספק את הדחיפה להנפקות נוספות

חברת תשלומים מקוונים בבעלות ממשלת מצרים זכתה להצלחה ביום המסחר הראשון שלה, לאחר הנפקה ראשונית ציבורית (IPO), שהייתה הגדולה ביותר בבורסה המקומית מאז 2015, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.


החברה, E-Finance for Digital and Financial Investments זינקה ב-40% למחיר של 19.51 לירה מצרית במסחר בבוקר בקהיר. ההצלחה מעניקה לרשויות תמריץ נוסף לקדם את התוכנית הממשלתית שעד כה קרטעה, להפוך עוד חברות לציבוריות.

1 צפייה בגלריה
מטה חברת e-finance המצרית
מטה חברת e-finance המצרית
מטה חברת e-finance המצרית

החברה גייסה מעל 370 מיליון דולר בהנפקה. מדד הבנצ'מרק של מצרים, EGX 30, רשם עליות במשך 10 ימים בציפייה להנפקה. אתמול (ג') כבר נרשמו ירידות.
החברה "נראית כמו ההנפקה הלוהטת ביותר במצרים עד כה", הגיבו האנליסטים של חברת Prime Securities. בשבוע שעבר העריכו האנליסטים כי המניה "יכולה להעניק דחיפה לנזילות, בהתחשב ביכולת למשוך כספים שנותרו עד כה בשוליים".
ההנפקה הזו מהותית למצרים, לאחר שיוזמה להנפיק או למכור אחזקות ביותר מ-20 חברות ממשלתיות נתקעה בשל התנאים הקשים בשווקים המתעוררים, שאף החומרו בשל משבר הקורונה. היוזמה נתקעה למעשה לאחר המכירה ב-2019 של אחזקה בגובה של 4.5% בחברת הטבק מונופולי אסטרן.
לפי הרשויות, התכנון הוא לבצע הנפקות של חברות נוספות לפני סוף השנה, אך לא נחשף על אילו חברות מדובר. ביצועים חזקים מצד E-Finance אמורים לספק את הדחיפה הנחוצה לקידום המאמצים. זו הייתה ההנפקה הגדולה ביותר במדינה מאז ההנפקה של חברת הנדל"ן Emaar Misr ב-2015, כך לפי הודעת בורסת מצרים.