סגור
איילת שקד על רקע בניין קרדן
איילת שקד על רקע בניין קרדן (צילומים: עמית שעל , נמרוד גליקמן)

הג'וב החדש של שקד: תכהן כיו"ר קבוצת קרדן נדל"ן

שקד, שנותרה מחוץ לכנסת בבחירות האחרונות כשלא עברה את אחוז החסימה, משתלבת באזרחות לאחר תקופה ארוכה בפוליטיקה, וצפויה להחליף את היו"ר המכהן יוסף גרינפלד בתפקידו; עיקר פעילותה של קרדן ביזמות בנייה למגורים ונכסים מניבים

תפקיד חדש לשרה לשעבר איילת שקד, שצפויה להצטרף לפעילות בענף הנדל"ן לאחר שנותרה מחוץ לכנסת בבחירות האחרונות. קבוצת קרדן נדל"ן דיווחה היום (א') כי שקד תכהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה, ותצטרף אליה בתקופה הקרובה. שקד תמונה תחילה לתפקיד סגן יו"ר הדירקטוריון, זאת עד למועד סיום כהונתו של היו"ר המכהן יוסף גרינפלד, שצפוי לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים. החל ממועד סיום כהונתו, תכהן שקד כיו"ר דירקטוריון פעיל בחברה.
שקד, שמאחוריה קריירה פוליטית ארוכה, החלה בשנת 2006 כמנהלת לשכתו של נתניהו בעת שהיה באופוזיציה, ובהמשך כיהנה בשנים 2015–2019 בתפקיד שרת המשפטים, ובשנים 2021-2022 כשרת הפנים. בטרם נכנסה לפוליטיקה עבדה כמהנדסת מחשבים וכמנהלת שיווק מוצר בסניף הישראלי של חברת טקסס אינסטרומנטס. שקד בעלת תואר BSc בהנדסת חשמל ובמדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב. בבחירות ה-24, ולאחר פרישתו של בנט מהחיים הפוליטיים, התמודדה שקד יחד עם יועז הנדל, אך בהמשך נפרדו והיא הסכימה על ריצה לכנסת מטעם מפלגת הבית היהודי. אך היא לא עברה את אחוז החסימה וקיבלה רק 1.19% מהקולות.
קרדן נדל"ן היא חברה ציבורית, בבעלות קרדן ישראל, שבשליטת רוני בירם, גיל דויטש ואבנר שנור, ומנוהלת על ידי עמוס דאבוש. החברה עוסקת בייזום ופיתוח פרויקטים למגורים ונכסים מניבים. כמו כן היא עוסקת במתן שירותי בנייה בפרויקטים לבניית מבני מגורים, מבנים מסחריים, מבנים ציבוריים ותשתיות באמצעות חברת אל-הר הנדסה ובניין. בתחום המגורים החברה מעורבת כיום בתכנון, ייזום וביצוע פרויקטים בערים רבות בארץ בהיקף של כ- 14 אלף יחידות דיור.
לאחר המינוי הדגישו בחברה כי לשקד לא היתה היכרות מוקדמת עם חברת קרדן נדל"ן ופעילותה טרום מינוייה הצפוי. כמו כן הודגש כי תנאי התקשרות החברה עם שקד כפופים לאישור ועדת התגמול ודירקטוריון החברה, אשר צפויים להתכנס בימים הקרובים. לאחר אישור ועדת התגמול והדירקטוריון תזמן החברה אסיפה כללית של בעלי המניות בחברה לאישור ההתקשרות ותנאי הכהונה.