סגור

סיפיה השלימה הנפקה בת"א - לפי שווי של 354 מיליון שקל

מפתחת הטכנולוגיה לאיתור עייפות בזמן נהיגה גייסה 68 מיליון שקל; התוכנה של סיפיה מיועדת להטמעה ב-17 דגמי רכבים שונים בארה"ב ובסין - והחברה מעריכה כי הכנסותיה מהטעמתם יעמדו על 80 מיליון דולר

חברת טכנולוגיה חדשה מצטרפת לבורסה בת"א. מפתחת מערכות הבטיחות בתחום הנהיגה סיפיה השלימה בהנפקה ראשונית לציבור גיוס של 68 מיליון שקל, לפי שווי של 354 מיליון שקל (לפני הכסף).
המערכות של סיפיה מנטרות את פניו של הנהג (Driver Monitoring System - DMS) - טכנולוגיית הראייה הממוחשבת עוקבת אחר סממנים חזותיים, כמו עפעפיים, אישונים וכיוון המבט של הנהג, כדי כדי לאתר מצבי עייפות או הסחות דעת בנהיגה.
בשלב מוקדם יותר, בחודש מרץ השנה, התחזיות בחברה היו אופטימיות יותר - אז ציפו לגייס עד 120 מיליון שקל לפי שווי של 570-540 מיליון שקל לפני הכסף. הנסיגה בגל ההנפקות הטכנולוגיות הוביל בסופו של דבר את סיפיה להסתפק בסכום צנוע יותר.

1 צפייה בגלריה
בורסה בורסת תל אביב 7
בורסה בורסת תל אביב 7
הבורסה בתל אביב
(צילום: בלומברג)


מוצר התוכנה של החברה מיועד להטמעה ברכבים חדשים - סיפיה זכתה עד כה בחוזי יצור ב-17 דגמים של מכוניות, עבור 4 יצרניות רכב המשווקות מכוניות בארצות הברית ובסין. החברה כבר נמצאת בשלבי ייצור סדרתי בחלק מהדגמים, וצופה שכבר בשנה הבאה, כל הדגמים לגביהם נחתמו חוזים יעברו לייצור סדרתי.
צפי ההכנסות מההסכמים חתומים לאורך חיי הפרויקט הנוכחי האמור מסתכם כבר עתה ב-80 מיליון דולר, בהתאם להיערכות הייצור של לקוחות החברה.
את ההנפקה הובילה חברת אוריון חיתום והנפקות. רואי החשבון טל נאור וגיא פרמינגר מ-PwC ליוו את ההנפקה. מור לנגרמן שימשו כיועצי החברה לטובת ההנפקה.
סיפיה צומחת במהירות והכנסותיה במחצית הראשונה של 2021 הסתכמו בכ-2.6 מיליון דולר, זינוק של פי 3 ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. עם כניסת הרגולציות בתחום ה-DMS, המכרזים גדלים בקצב מואץ ובהתאם גם חדירת הטכנולוגייה.
לסיפיה שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת מובילאיי, במסגרתו השתיים משתתפות בכמה מכרזים תוך שיתוף פעולה - במקרים אלה מוצר ה-Driver Sense של סיפיה משולב בשבב של מובילאיי.
המוצר השני של סיפיה, ה-Cipia-FS10, הוא מכשיר לניטור נהג המיועד לציי רכב. המכשיר מספק לנהג הרכב המסחרי התראות מצילות חיים, תוך שהוא מעניק למנהל הצי תובנות, המאפשרות לנהל את הצי באופן חכם ויעיל יותר.