סגור
גלאוקומה בדיקת עיניים מחלות עיניים
(ארכיון) (צילום: שאטרסטוק)

אלקון פארמה רוכשת את חברת הביוטק הישראלית בלקין ויז'ן בעד 330 מיליון דולר

החברה הציבורית ביולייט, המחזיקה ב-4% ממניות בלקין, חשפה את נתוני העסקה - החלק העיקרי בתמורה מותנה בעמידה ביעדי מכירות עתידיים

אלקון פרמסוטיקלס רוכשת את חברת הביוטק הישראלית בלקין ויז'ן, כך עולה מדיווח של חברת ביולייט לבורסה בתל אביב. לפי הדיווח, ביולייט מוכרת את מניותיה בבלקין ויז'ן (אחזקה של 4%), בסכום שמשקף לחברה שווי של עד 330 מיליון דולר - בהתאם לאבני דרך שנקבעו בעסקה.
בלקין ויז'ן פיתחה מכשיר לטיפול חד-שנתי במחלת הגלאוקומה באמצעות הקרנת לייזר המביאה לניקוז הנוזלים. החברה שהוקמה ב-2013 גייסה עד היום כ-45 מיליון דולר, כולל מענקים מהאיחוד האירופי ורשות החדשנות.
גלאוקומה היא הגורם המוביל לעיוורון אשר פוגעת ב-70 מיליון אנשים ברחבי העולם עם יותר מ-3.6 מיליון מטופלים מאובחנים בארה"ב לבדה.
ביולייט מעדכנת כי בעלי המניות בבלקין ויז'ן הגיעו במשותף להסכם מיזוג עם אלקון (Alcon Pharmaceuticals). במסגרת ההסכם, כל מניות בלקין יועברו לחברה בת בבעלות מלאה של אלקון (ובכלל זה כל מניות בלקין המוחזקות ע"י ביולייט).
מתוך התמורה הכוללת, ביולייט תהיה זכאית לתשלומים לפי חלקה היחסי בהחזקות במניות בכורה של החברה: 9 מיליון שקל במזומן מייד עם השלמת עסקת המיזוג; תמורה נוספת עתידית של עד 10.8 מיליון דולר, בהתאם לעמידה באבני דרך (יעדי מכירות).
שווי האחזקה של ביולייט בבלקין עמד בסוף דצמבר 2023 על 3.6 מיליון שקל. העסקה מותנית בשורה של תנאים מתנים מקובלים והמועד האחרו להשלמתה נקבע על 120 ימים ממועד ההתקשרות בהסכם המיזוג.