סגור

אסוס: יוקר המחיה צפוי לחתוך את הצמיחה השנתית ל-2%

זאת לעומת תחזית קודמת שעמדה על 4%-7%; רשת האופנה המקוונת הבריטית ציינה כי המכירות באוגוסט היו נמוכות מהצפי בעקבות הלחצים האינפלציוניים, והרווח השנתי יעמוד על 20 מיליון פאונד לעומת יותר מ-190 מיליון פאונד בשנה שעברה

רשת האופנה המקוונת אסוס דיווחה כי המכירות באוגוסט היו נמוכות מהצפוי והזהירה כי ההכנסות לשנה כולה יהיו בקצה הנמוך של טווח התחזית, על רקע משבר יוקר המחיה.
אסוס, שהרווח שלה עמד בשנה שעברה על יותר מ-190 מיליון פאונד, מצפה כעת לנתון בסביבות 20 מיליון פאונד עבור השנה הפיסקאלית שהסתיימה בסוף אוגוסט. "לאחר שחווינו צמיחה טובה ביוני וביולי, המכירות באוגוסט היו נמוכות מהצפוי", נמסר בהצהרה שפרסמה החברה, "התוצאות משקפות את ההשלכות של ההאצה בלחצים האינפלציוניים על הצרכנים והתחלה איטית לקניות לעונות הסתיו והחורף".
בעקבות ההאטה במכירות, הורידה החברה הבריטית את תחזית הצמיחה השנתית לסביבות 2% מטווח של 4%-7% שפורסם ביוני. בהתאם, ההערכה היא שהרווח יהיה בקצה הנמוך של הטווח שפורסם ביוני - 60-20 מיליון פאונד.
מניית החברה זינקה במהלך הקורונה, אז המכירות המקוונות התחזקו לנוכח סגירת החנויות הפיזיות, אך כעת המניה נסחרת בשפל של 12 שנים (אתמול כמעט איבדה 1% מערכה בבורסת לונדון לרמה של 673 פאונד). מאז הסרת הגבלות הקורונה מתמודדים בחברה גם עם שיעור גבוה בהרבה של החזרות מוצרים. באסוס ציינו עוד כי קהל הלקוחות שלהם, המורכב בעיקר מצרכנים בשנות ה-20 לחייהם, מושפע במיוחד מיוקר המחיה, שהוביל בין השאר לעלייה במחירי הדיור, המזון והדלק.
מלבד אסוס, גם בפריימארק, שלה רק חנויות פיזיות, הזהירו מירידה ברווחים בשנה הבאה, על רקע התחזקות הדולר מול הפאונד והעלויות הגבוהות, בהן חשבונות האנרגיה השנתיים שטיפסו לסביבות 100 מיליון פאונד.