סגור
נאסים ניקולס טאלב
נאסים טאלב מחבר "הברבור השחור" (בלומברג)

מחבר "הברבור השחור" למשקיעים: "תתעלמו ממה שקורה במזה"ת"

בראיון ל-CNBC אמר נאסים טאלב כי למותו של נשיא איראן אין השפעה על השוק, כמו גם למלחמה של ישראל מול חמאס; ספרו המפורסם "הברבור השחור" מזהיר מפני ניסיון לחזות את הבלתי צפוי, ומציע דרכי התמודדות מול אירועים לא צפויים שקורים בעולם

מחבר הספר "הברבור השחור" נאסים טאלב, טוען כי לאירועים במזה"ת לא צריכה להיות השפעה על החלטות השקעה, ויש להתייחס למצב רק מנקודת מבט הומניטארית. "בעקרון אני אומר למשקיעים להתעלם ממה שקורה במזה"ת, אך כבני אדם כן לדאוג", אמר בריאיון ל-CNBC.
טאלב אמר את הדברים בעקבות התרסקות המסוק באיראן ומותם של הנשיא אברהים ראיסי ושר החוץ. לדבריו, על אף החדשות המפתיעות הללו בשוק בקושי נרשמה תגובה, ומדדי המניות המובילים נסחרו במגמה מעורבת.
ספרו המפורסם של טאלב, "ברבור שחור", מזהיר מפני ניסיון לחזות את הבלתי צפוי, והוא מקדם אסטרטגיית השקעות שמגנה מפני אירועים חריגים. "הקשר בין השוק והאירועים הללו (התרסקות המסוק) הוא לגמרי לא צפוי, אפילו יותר לא צפוי מהאירועים עצמם", הוסיף.
עם זאת, טאלב שהוא לבנוני במוצאו, אמר כי ברמה האישית חשוב "לפתור" את הסיטואציה המורכבת שהוחמרה בעקבות מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "אנשים חושבים שכל הסיפור הזה התחיל באוקטובר", אמר. "אבל כשיש סיטואציה לא פתורה זה כמו לקחת אקמול כדי להעלים אותה. צריך לפתור את הבעיה, אי אפשר להתעלם ממנה ולצפות שתיעלם".
בתוך כך, סופר מפורסם אחר, סלמאן רושדי, טען כי הסטודנטים הפרו פלסטינים בקמפוסים ברחבי העולם מפגינים למעשה בעד הקמת "מדינת טאליבן". בריאיון לפודאסט בריטי אמר הסופר, שאיבד את עינו לפני כשנתיים לאחר שהותקף על הבמה, כי אף שהוא בעד פתרון שתי מדינות לשני העמים, "בשלב זה אם תקום מדינה פלסטינית, היא תנוהל על ידי חמאס, וזה יהיה כמו להקים מדינה של הטאליבן, והיא תהיה מדינת לוויין של איראן".
עוד הוסיף: "האם זה מה שהתנועה הפרוגרסיבית של השמאל במערב רוצה ליצור? שתהיה עוד מדינת טאליבן במזה"ת בצמוד לישראל"? לטענתו, רצוי שהמפגינים יתייחסו לחמאס, "כי שם הכל התחיל, וחמאס הוא ארגון טרור. זה מאד מוזר שסטודנטים צעירים ופרוגרסיביים תומכים בארגון טרור פשיסטי".