סגור
נאסים ניקולס טאלב
נאסים טאלב (בלומברג)

מחבר 'הברבור השחור': "הנכסים צמחו בטירוף - תקופת הדיסנילנד נגמרה"

נאסים טאלב קרא בכנס במיאמי למשקיעים להתכונן לנחיתה מכאיבה מהתקופה של הריבית האפסית - ורמז גם למצבו של מאסק לאחר רכישת טוויטר: "מוח פיננסי מבריק שקיבל שיעור קשוח על תזרימי הון. כבר לא יורד מהשמיים גשם של כסף"

נאסים טאלב, מחבר הספר 'הברבור השחור', קורא למשקיעים להתכונן לנחיתה מכאיבה בחזרה על קרקע המציאות. "תקופת הדיסנילנד נגמרה", אמר בכנס במיאמי שארגנה קרן הגידור יוניברס אינווסטמנטס. "המצב לא ימשיך להיות קל וחלק כפי שהיה ב-15 השנים האחרונות".
בדבריו התייחס טאלב לקץ התקופה של ריבית אפסית, שלדבריו הובילה להיווצרות בועת נכסים והרחיבה את אי השוויון. לטענתו, המשקיעים לא רגילים לעולם של שיעורי הריבית הגבוהים של התקופה הנוכחית.
הוא תיאר דור של משקיעים שב-15 השנים האחרונות שכחו את החשיבות של תזרימי מזומנים, שכן המשבר הפיננסי העולמי שחרר גל של כסף קל. טאלב ציין את הקריפטו כסימן לתמימות שפשתה בשווקים לאחר שנים של שיעורי ריבית נמוכים. "כל השנים הללו, הנכסים צמחו בטירוף", אמר. "זה היה כמו גידול, אני חושב שזה ההסבר הטוב ביותר".
תחת ההגדרה של "גידול" לטענתו, ראוי להכניס כמעט את כל ההשקעות הפופולאריות של השנים האחרונות - החל מביטקוין ועד למחירי הנדל"ן, שהתנפחו תחת משטר הריבית הנמוכה. להערכתו, שווי "הנכסים המתעתעים" יעמוד על יותר מחצי טריליון דולר, שכן הוא חוזה שבבנק הפדראלי המרכזי ימשיכו להעלות את הריבית.
טאלב השתמש גם בטוויטר כדוגמה לחברות ששורפות מזומנים וימצאו עצמם בקשיים תחת המדיניות המוניטארית החדשה. הוא אמנם לא ציין את שמו של אלון מאסק במפורש, אך טען כי הרוכש של טוויטר הוא בעל "מוח פיננסי מבריק" שקיבל שיעור קשוח על תזרימי הון. "כבר לא יורד מהשמיים גשם של כסף", אמר טאלב.
"הדברים לא יחזרו להיות בסדר עוד זמן מה. יש לנו את הערכות השווי המוזרות ביותר בהיסטוריה", סיכם.