סגור

המשקיעים בג'יי.פי מורגן כועסים: ג'יימי דיימון הרוויח 34.5 מיליון דולר ב-2022

מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב מרבה להזהיר מפני המיתון והסכנות הכלכליות, אך זכה לחבילת תגמולים נדיבה; למשקיעים ביקורת כללית על מדיניות ההשקעות וההוצאות בבנק, ושלשום הודיע הדירקטוריון כי "התחייב לא להעניק לדיימון בונוסים מיוחדים נוספים בעתיד"

ג'יימי דיימון, מנכ"ל הבנק האמריקאי ג'יי.פי מורגן, הרוויח ב-2022 חבילת תגמולים בגובה 34.5 מיליון דולר, כך לפי מסמכים שחשף הבנק. עבור 2021 הרוויח דיימון סכום זהה של 34.5 מיליון דולר ועוד בונוס של 50 מיליון דולר על הארכת החוזה שלו. דיימון (66) עומד בראש הבנק הגדול בארה"ב מאז 2005, וצפוי להישאר בתפקיד עוד ארבע שנים לפחות, זאת בהתאם לתנאים לקבלת הבונוס.
עם זאת ב"וול סטריט ג'ורנל" דיווחו כי הבונוס הכעיס את בעלי המניות והמשקיעים, להם ביקורת כללית על מדיניות ההשקעות וההוצאות בבנק, והם אף הצביעו נגדו בפגישת בעלי המניות שהתקיימה בשנה שעברה. בהתאם לכך ביום חמישי הודיע הדירקטוריון כי "התחייב לא להעניק לו בונוסים מיוחדים נוספים בעתיד".
חבילת התגמולים של 2022 כוללת משכורת של 1.5 מיליון דולר ובונוס במזומן של 5 מיליון דולר. מרבית התגמולים מגיעים בדמות מניות שניתן יהיה לפדות בעוד מספר שנים ותלויים בביצועים של הבנק.
לאורך מרבית השנה שעברה הזהיר דיימון כי הוא מודאג מהאטה בכלכלה העולמית. הסיבות לכך כוללות את המלחמה באוקראינה, העלאות הריביות האגרסיביות של הבנק הפדרלי המרכזי והמשך השלכות הקורונה. "איננו יודעים מה צופן העתיד", אמר בשבוע שעבר בשיחה עם עיתונאים, "זה עשוי להיות מיתון קל, או לא". עבור כל השנה דיווחו בבנק על ירידה של 22% ברווח ל-37.68 מיליארד דולר. בכל זאת זה היה הרווח השנתי השני הגבוה ביותר בתולדות הבנק. ההכנסות עלו בשל שיעורי הריבית הגבוהים שהפכו את ההלוואות לרווחיות יותר. מדובר בעלייה של 6% ל-128.7 מיליארד דולר.