סגור

הקונים כבר לא מסתערים: החזרה לשגרה פגעה במכירות פרשמרקט

בשורת הרווח רשמה רשת המזון עלייה קלה ברבעון הראשון, אך מנגד, ירדו המכירות ב-2.7%; אם מנטרלים את הסניפים החדשים שנפתחו במהלך הרבעון - אז מדובר בנסיגה חדה יותר של 8.1%

פרשמרקט, שבשליטת האחים שלומי ויוסי אמיר, רשמה ירידה במכירות בשל החזרה לשגרה במשק, אך במקביל הצליחה רשת המזון לשמור על רווחיות - הרווח הנקי עלה ב- 1.44% ל-30.4 מיליון שקל.


למרות פתיחת שלוש חנויות חדשות, רשמו מכירות הרשת ברבעון הראשון ירידה של 2.7% והסתכמו ב-400 מיליון שקל. יותר מכך, בנטרול תרומת החנויות החדשות, רשמו החנויות הזהות של הרשת, אשר פעלו גם ברבעון הראשון אשתקד ירידה של 8.1%. מדובר בירידה חדה, ביחס לירידה של 3.9% שרשם שוק מוצרי הצריכה ברבעון, על פי נתוני סטורנקסט.

1 צפייה בגלריה
מימין יוסי אמיר ו שלומי אמיר הבעלים של פרשמרקט
מימין יוסי אמיר ו שלומי אמיר הבעלים של פרשמרקט
האחים יוסי (מימין) ושלומי אמיר, הבעלים של פרשמרקט
(צילום: מורג ביטן)

הירידה החדה נרשמה, ביחס לזינוק חריג שרשמה הרשת במכירות חודש מרץ אשתקד, אז הסתערו הצרכנים על החנויות לצורך אגירת מזון ומוצרי ניקיון לקראת הסגר הראשון.
למרות הירידה במכירות, ונוכח שיפור תנאי סחר שקיבלה מהספקים נוכח התרחבותה, שמרה הרשת על הרווח הגולמי בגובה של 143 מיליון שקל, בדומה לרבעון הראשון אשתקד, דבר שהוביל לשיפור הרווחיות הגולמית ל-35.6% מהמכירות לעומת 34.6% אשתקד.
שמירה על גובה ההוצאות ועלייה קלה בשיעורן מהמכירות, אפשרה לחברה לשפר במעט את הרווח התפעולי ולהציג עלייה ברווחיות התפעולית ל-10.95%.
החברה חילקה בתחילת החודש דיבידנד בסכום של 40 מיליון שקל. זאת, לאחר שכוונתה לרכוש 10 חנויות מיינות ביתן לא יצאה לפועל, ברקע העסקה לרכישת יינות ביתן על ידי אלקטרה.