סגור
ג'יימי דיימון מנכ"ל ג'יי.פי מורגן יוני 2021
ג'יימי דיימון. מזהיר מפני שאננות (צילום: AFP)

מנכ"ל ג'יי.פי מורגן: "מוקדם מדי להכריז ניצחון על האינפלציה"

ג'יימי דיימון אמר כי הפדרל רזרב עשוי להעלות את הריבית מעל ל-5% במקרה של המשך עליית המחירים, וימתין לתוצאות. לדבריו, גם אם האינפלציה תרד ל-3.5%-4% הבנק המרכזי אף עשוי להמשיך בהעלאות מעבר לרמה זו

מנכ"ל ג'יי.פי מורגן, ג'יימי דיימון, אמר כי מוקדם מדי להכריז על ניצחון על האינפלציה "אחרי חודש אחד שנראה טוב". לדבריו, הפדרל רזרב עשוי להעלות את הריבית מעל רף של 5% במקרה של המשך עלייה של המחירים.
האזהרה של דיימון, אותה השמיע בראיון עם סוכנות הידיעות רויטרס, הגיעה לאחר שגורמים בפדרל ריזרב אמרו שעל הפרק אמנם עומדות העלאות ריבית נוספות, אך אף אחד מהם לא היה מוכן לומר שצפויה מדיניות מוניטארית אגרסיבית עוד יותר בעקבות דו"ח המשרות לחודש ינואר שהיה טוב בהרבה מהצפי. יו"ר הפד, ג'רום פאוול, נאם שלשום (ג') ואמר כי הוא "תהליך הדיסאינפלציה - של הורדת האינפלציה - כבר החל, אך יש לו עוד דרך ארוכה".
"סביר מאוד שהפד יעלה את הריבית ל-5% ואז ימתין לתוצאות", אמר דיימון, "אבל אם האינפלציה תרד ל-3.5% או 4% ותישאר ברמה הזו, ייתכן שיהיה צורך להעלות מעל ל-5%". בשבוע שעבר העלה הפד את הריבית ב-0.25% - העלאה שמינית מאז מרץ 2022 - לטווח של 4.75%-4.5%.
משיא של אינפלציה שעמדה ביוני על קרוב ל-7%, ירד המדד המועדף על הפד ל-5% בדצמבר, עדיין הרבה מעל יעד ה-2% הרצויים שהגדיר הבנק המרכזי, אך הירידה נמשכת.
דיימון הזהיר מרגולציה מחמירה יותר של עמלות כרטיסי האשראי, אשר עלולה לגרום למלווים להעניק פחות אשראי. הוא סיפר שהוא מתכנן לבקר בסין בקרוב, כיוון שחשוב לשמור על היחסים עימה. עוד אמר כי אי עמידה בתקרת החוב של ארה"ב עלולה להיות "קטסטרופלית", ולגרום לנזק בלתי הפיך. בנאומו של הנשיא ג'ו ביידן בקונגרס שלשום הוא דחק ברפובליקנים להעלות את תקרת החוב של 31.4 טריליון דולר כדי למנוע מצב של אי תשלום החוב.
מוקדם יותר נמסר מטעם ג'יי.פי מורגן כי עד שנת 2024 מתכוונים בבנק לגייס מעל ל-500 בנקאים שיתנו שירות לעסקים הקטנים בנוסף ל-2,300 העובדים היום. זאת בשעה שענקיות פיננסים בוול סטריט, כולל גולדמן זאקס ומורגן סטנלי, פיטרו אלפי עובדים על רקע התחזית הכלכלית הקשה.