סגור

תורפז רוכשת שליטה בחברה בלגית שתוביל לקצב הכנסות שנתי של 100 מיליון דולר

חברת תמציות הטעם והריח שבשליטת קרן חזון קונה 60% מחברת FIT, שמתמחה בטעמים לא מתוקים; תורפז תשלם 12.9 מיליון דולר עבור האחזקות בחברה הבלגית

חברת תמציות הטעם והריח תורפז, שבשליטת קרן חזון (45.1%), רוכשת 60% מחברת פוד אינגרדיאנטס טכנולוג'י (FIT) הבלגית תמורת 12.9 מיליון דולר.
לפני נתוני המחצית הראשונה של 2021, שמגלמת לתורפז קצב הכנסות שנתי של כ-80 מיליון דולר, בהינתן שיעורי הצמיחה שהציגה תורפז והצמיחה של החברה הנרכשת, תורפז צפויה להציג קצב הכנסות שנתי של 100 מיליון דולר לאחר העסקה.
חברת FIT נמצאת בבעלותו וניהולו של דוד לנדאו שיצטרף להנהלת תורפז. מדובר בחברה שעוסקת בייצור טעמים לא מתוקים, שכוללים בין היתר תערובות תבלינים לבישול, ופועלת במערב אירופה בעיקר במדינות הבנלוקס - בלגיה, הולנד ולוקסמבורג. מגוון המוצרים והלקוחות של FIT מספקים יכולת למכירה צולבת (cross selling) מול תורפז.
תורפז תבצע את הרכישה באמצעות תשלום מזומן של 20% מהסכום ו-80% באמצעות הקצאת מניות תורפז תעשיות על בסיס מחיר ממוצע של מניית תורפז ב-30 הימים לפני מועד החתימה. בנוסף תוענק לתורפז אופציית לרכישת יתרת הון המניות של FIT (40%) לאחר שלוש שנים למשך תקופה של 12 חודשים. תמורת האופציה תשולם במזומן ותחושב על בסיס מכפיל 9 על ה- EBITDA השנתי הממוצע, לפי 12 הרבעונים האחרונים לפני מועד מימוש.
בשנת 2020 רשמה FIT הכנסות של 8.9 מיליון יורו (10.44 מיליון דולר).
1 צפייה בגלריה
קרן חזון מנכ"לית תורפז
קרן חזון מנכ"לית תורפז
קרן חזון מנכ"לית תורפז
(צילום: יח"צ)
הנפקת תורפז נחשבת לאחת המוצלחות בגל ההנפקות שפקד את הבורסה בשנה האחרונה. מדובר בחברה שהיא סינדרלה במונחים תעשייתיים. היא נוסדה על ידי קרן חזון, מהתעשייניות הבכירות במשק, שמשמשת כיו"ר ומנכ"ל החברה. חזון רכשה את השליטה בתורפז מפרוטרום לפי שווי של 54 מיליון שקל בלבד ב-2017, כשהיתה חברה בראשית דרכה.
חזון ביקשה להנפיק את החברה לפי שווי של 800 מיליון שקל ולבסוף התפשרה וגייסה לפי שווי של 675 מיליון שקל (לפני הכסף). אולם מאז התקדמה החברה בתוכניות הרכישות שהבטיחה לממש, ומניית תורפז זינקה ב-92% מאז ההנפקה ב-23 במאי.