סגור
אלון מאסק טוויטר טסלה ספייס איקס
מנכ"ל טסלה אלון מאסק (צילום: Slaven Vlasic/Getty Images)

טסלה עשויה לעמוד לדין פלילי בעקבות הבטחותיה לנהיגה אוטונומית בדגמיה

על פי רויטרס, התובעים הפדראליים שוקלים להעמיד את טסלה לדין פלילי במסגרת החקירה  שנפתחה נגד החברה ב-2022 על כך שהטעתה צרכנים ומשקיעים בכך שהבטיחה להם יכולות נהיגה אוטונומיות מלאות בכלי הרכב החשמליים שלה. טסלה עשויה לעמוד לדין על עבירות בני"ע או הונאת משקיעים

התובעים הפדראליים בארה"ב שוקלים להעמיד את טסלה לדין פלילי על ביצוע עבירות בניירות ערך או הונאת משקיעים - זאת במסגרת החקירה המתנהלת נגד החברה על הטעיה של צרכנים ומשקיעים באשר ליכולות הנהיגה האוטונומית של כלי הרכב החשמליים שלה. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.
מערכות "הטייס האוטומטי" והנהיגה האוטונומית של טסלה מסייעות בהיגוי, בלימה ושינוי נתיב, אך אינן אוטונומיות לחלוטין. בעוד טסלה הזהירה נהגים להישאר מוכנים להשתלט על הנהיגה, משרד המשפטים האמריקאי בחן הצהרות אחרות של טסלה והמנכ"ל אלון מאסק שמרמזות כי מכוניות החברה אכן יכולות לנהוג בעצמן.
הרגולטורים בארה"ב חקרו מאות תאונות, כולל תאונות קטלניות, שהתרחשו במכוניות טסלה בזמן שמערכת הטייס האוטומטי פעלה, מה שהוביל לריקול המוני של יצרנית הרכב.
רויטרס דיווחה על החקירה הפלילית שפתח הממשל נגד טסלה באוקטובר 2022, וכעת דיווחה על האחריות הפלילית הספציפית שהתביעה הפדרלית בוחנת לייחס לטסלה.
החוקרים בודקים אם טסלה הונתה צרכנים בכך שהטעתה אותם לגבי יכולות מערכות הסיוע לנהג שלה. לפי רויטרס, הם גם בודקים אם טסלה ביצעה הונאה בניירות ערך על ידי הונאת משקיעים.
מניית טסלה יורדת בוול סטריט בכ-2%.