סגור

העסקים בחו"ל חילצו את גזית גלוב מהבוץ: הרווח הנקי זינק פי תשעה

חברת הנדל"ן המניב הממוקדת במרכזים מסחריים ברחבי העולם רשמה רווח נקי של 203 מיליון שקל ברבעון ה-3; כמו כן רשמה עלייה של 5.3% בהכנסות נטו מדמי שכירות, לפי החלק שלה בנכסים, לצד שיפור בתזרים שלה מפעילות שוטפת; חידשה חוזי שכירות בהתייקרות של 11%

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב, שפעילותה נסובה בעיקר סביב מרכזים מסחרים באירופה, ישראל, ארה"ב וברזיל, רשמה התאוששות ברבעון השלישי. זאת, לאחר שמאז פרוץ המגיפה סבלה מהמגבלות השונות שהוטלו ברחבי העולם. גזית גלוב רשמה קפיצה של פי 9 בשורת הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות שהסתכם ב-203 מיליון שקל ברבעון השלישי. בין הגורמים שסייעו היו שיערוכי נדל"ן חיוביים ברבעון שחלף.
ההכנסות מדמי שכירות נטו (NOI) שרשמה החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-423 מיליון שקל, ירידה קלה של 0.7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. אולם כשבודקים את ה-NOI באיחוד יחסי, כלומר לפי שיעור החזקתה של גזית גלוב באותם נכסים (כלומר בניכוי השותפים שלה) הרי שה-NOI עלה ב-5.3% ל-300 מיליון שקל. עד כמה השקל החזק פוגע בחברה, אפשר ללמוד כשמנכים מה-NOI באיחוד יחסי את השפעת שערי המטבעות, אז מדובר בזינוק של 9.25% ב-NOI באיחוד יחסי שהסתכם לפי נתון זה ב-300 מיליון שקל.
הסיבה לפגיעה הקשה בשל הפרשי מטבע נובעת מתמהיל המטבעות שבהן פועלת החברה: הריאל הברזילאי, הדולר האמריקני, הדולר הקנדי והיורו. גם לאחר שמנכים את הוצאות הגידור, ההון העצמי של החברה נפגע ב-341 מיליון שקל ברבעון שחלף. סך ההון של החברה עם זאת עלה ב-10.7% בתוך שנה והסתכם ב-14.4 מיליארד שקל.
לגזית גלוב החזקה בפעילות במדינות הנורדיות, על ידי החזקה ב-49.2% מסיטיקון, פעילות במזרח אירופה במדינות כמו פולין וסלובקיה, דרך אטריום (74.8%) ופעילויות בברזיל, בישראל (ג'י ישראל), ארה"ב וקנדה. אטריום דיווחה כי בספטמבר האחרון, ביחס למקבילו לפני שנתיים (ערב המגיפה), נרשמה ירידה במרכזים המסחריים שלה של 19% במספר המבקרים ו-8% בפדיונות. בסיטיקון נרשמה ירידה של 5% במבקרים ועליה של 2.2% בפדיונות – ביחס לספטמבר אשתקד.
בברזיל נרשמה התאוששות עם עלייה חדה של 34.2% בפדיונות ביחס לרבעון המקביל אשתקד, זאת בשל הסרת המגבלות החמורות שהוטלו על המסחר במדינה על רקע המגיפה בשנה שעברה. ובישראל, שבה ההתאוששות בפעילות המסחר עוצמתית גם מתוצאות חברות אחרות כגון מליסרון, נרשמה עלייה בפדיונות של 6.6% ברבעון השלישי ביחס למקבילו לפני שנתיים.
בברזיל נרשמה התאוששות עם עלייה חדה של 34.2% בפדיונות ביחס לרבעון המקביל אשתקד
לפי חידושי החוזים, נרשמה התאוששות בפעילות החברה. ברבעון השלישי נחתמו 114 הסכמי שכירות חדשים בנכסיה, לרבות מימושי אופציות בנכסים המסחריים הפרטיים של החברה. השטח להשכרה הכולל של של החוזים שנחתמו הוא על כ-20 אלף מ"ר ובשכר דירה ממוצע משוקלל העולה בכ-11.4% על שכר הדירה ששולם על אותם שטחים.
מנכ"ל ומייסד החברה, חיים כצמן, מסר כי הרבעון היה "עתיר פעילות של חזרה לתפקוד כמעט מלא של נכסינו ברחבי העולם ושיפור בביצועים התפעוליים". לדבריו, נרשמה גם "עלייה בדמי השכירות גם לאחר הרבעון. במהלך הרבעון וגם לאחריו המשכנו במאמצים להעמקת פעילותנו בתחום הדיור להשכרה, תחום שמהווה את אחד ממנועי הצמיחה של הקבוצה".
כצמן הוסיף בהקשר של הדיור להשכרה כי החברה זכתה ברבעון שחלף "במכרז גדול של בניית 243 יחידות דיור להשכרה בסמוך לבית החולים שיבא, זכייה אשר מהווה שלב נוסף באסטרטגיה של גזית גלוב להפוך לשחקן משמעותי בתחום הדיור להשכרה גם בישראל. בנוסף לבניין המגורים להשכרה בן 262 יחידות דיור שרכשנו בבריקל במיאמי ברבעון שעבר, אנו ממשיכים לקדם את תכנית הבנייה על הקרקע שבבעלותנו בבריקל בסמיכות לנכס הנרכש ואנו פועלים להגדלת זכויות הבנייה בנכס מ- 365 יחידות דיור לכ- 500 יחידות דיור ומאמינים שנוכל להתחיל בבניית הנכס בשנה הקרובה".