סגור

רדיט מגיעה לוול סטריט - הגישה תשקיף חסוי לקראת הנפקה

הרשת החברתית ציינה כי בשלב זה לא נקבע היקף הגיוס והתמחור בהנפקה, שתלויה עדיין בתנאי השוק; באוגוסט השנה השלימה רדיט גיוס של 700 מיליון דולר לפי שווי של 10 מיליארד דולר; בפברואר דיווחה הרשת שיש לה מעל 50 מיליון משתמשים יומיים

רדיט (Reddit) מגיעה לוול סטריט – הפעם ממש בעצמה, ולא רק משקיעי הפורומים ברשת החברתית שהסתערו על מניות המם. החברה הודיעה אמש כי הגישה תשקיף חסוי לרשות ני"ע (SEC), לקראת הנפקה ראשונית (IPO) בניו יורק.

בהודעה נאמר כי בשלב זה לא הוחלט על היקף ההנפקה ועל התמחור שלה, ורדיט ציינה כי ההנפקה תצא לפועל לאחר שהרשות תסיים את בחינת התשקיף הראשוני שהגישה, ובהתאם לתנאי השוק ושיקולים אחרים.
באוגוסט השנה גייסה רדיט 700 מיליון דולר לפי שווי של 10 מיליארד דולר. במסגרת הגיוס ציינה החברה כי ההכנסות שרשמה מפרסום ברבעון השני של השנה עמדו על 100 מיליון דולר – קפיצה של 192% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020.
רדיט הוקמה ב-2005 ומאז עברה כמה "גלגולים", מבחינת בעלי הבית. מייסדי החברה סטיב האפמן ואלקסיס אוהאניאן, מכרו אותה באוקטובר 2006 ל-Conde Nast Publications.
בשלב ראשון הפכה רדיט לחלק מקבוצת המו"לות קונדה נאסט אך ב-2011 זו הפכה אותה לחברה בת עצמאית הפועלת תחתיה. מאז ביצעה רדיט כמה סבבי גיוס, שבהם השתתפו קרנות וחברות השקעה מהמובילות בשוק.
לפי מדד הפופולאריות של אלכסה, נכון למאי 2021 אתר רדיט ממוקם 19 בעולם. בפברואר השנה דיווחה החברה כי יש לאתר מעל 50 מיליון משתמשים יומיים. ברדיט יש כיום מעל 100 אלף קבוצות פורומים פעילות.
האתר זכה לדחיפה חזקה מאד בשנה וחצי האחרונות מצד משקיעי וול סטריט צעירים, שחברו לפורום WallStreetBets - אלה שיתפו פעולה בכניסה מאסיבית למניות שזכו ל"פופולאריות" מצד שורטיסטים – בראשן גיימסטופ ו-AMC - וראו בכך כמעין מסע נקמה במשקיעי וול סטריט הכבדים.
1 צפייה בגלריה
רדיט Reddit פורומים
רדיט Reddit פורומים
רדיט Reddit פורומים
(צילום: בלומברג)