סגור
המשביר לצרכן
המשביר לצרכן (ערן גרנות)

המלחמה באיראן לא פסחה על המשביר לצרכן, שעברה להפסד ברבעון השני

רשת בתי הכלבו מעריכה כי אובדן ההכנסות בתקופת 12 ימי המלחמה נאמד ב-28 מיליון שקל, כשכל עובדיה הוצאו לחל"ת; ההכנסות ברבעון ירדו ב-10% ל-224 מיליון שקל, המכירות בחנויות הזהות נחתכו ב-13.3%, וההפסד הנקי עמד על 1.2 מיליון שקל

בתי הכלבו של המשביר לצרכן הפסידו מכירות במהלך המלחמה באיראן, במהלכה היו החנויות סגורות למשך 12 יום. זאת בדומה ליתר הקמעונאיות.
החברה מעריכה כי אובדן ההכנסות בתקופת המבצע נאמד ב-28 מיליון שקל, ומדווחת על מעבר להפסד בסיומו של הרבעון השני של השנה.
בתקופת סגירת החנויות הוציאה המשביר את כל העובדים של החברה לחל"ת, והגיעה להבנות עם חלק מבעלי הנכסים מהם היא שוכרת שטחי מסחר, על דחיית תשלום דמי השכירות כדי להקל תזרימית על הרשת.
עם משכירים נוספים היא מנהלת משא ומתן כדי לקבל הקלות בדמי השכירות על תקופת המבצע. המהלכים הללו הורידו את הוצאות התפעול של החברה, וצמצמו באופן חלקי את ההפסדים שנבעו מהירידה בהכנסות.
הכנסות החברה, בשליטת רמי שביט, ירדו ברבעון השני של 2025 ב-10% ל-224 מיליון שקל. המכירות בחנויות הזהות רשמו ירידה חדה יותר של 13.3%.
החולשה במכירות המשביר פגעה ברווח הגולמי שלה והוא ירד ב-8.6% ל-101.6 מיליון שקל. הרווחיות הגולמית של הרשת השתפרה ל-47.4% לעומת 46.7% ברבעון המקביל.
הרווח התפעולי צנח ב-29% ל-14 מיליון שקל, הרווחיות התפעולית ירדה ב-1.8% ל-6.4%, והיא עברה להפסד של 1.2 מיליון שקל. ברבעון המקביל בשנה שעברה היה הרווח הנקי של המשביר 5.2 מיליון שקל.