סגור
בורסת ניו יורק NYSE וול סטריט בורסה
וול סטריט (צילום: AP)

גולדמן זאקס: בריחה מאסיבית של השקעות מוול סטריט לחו"ל

אסטרטגית בכירה בבנק ציינה כי בשבועיים הראשונים של השנה יצא סכום של 5 מיליארד דולר מבורסות ניו יורק - לאירופה, סין ושווקים נוספים, כך פורסם בבלומברג, והמגמה צפויה להימשך; ברקע, הדולר שנחלש לצד צמיחה כלכלית בסין ובאירופה; בנק אוף אמריקה בסקר - המשקיעים מעריכים את וול סטריט בתשואת חסר הגרועה מ-2005

רועים בשדות זרים: אסטרטגית שוק בכירה בבנק גולדמן זאקס, Cecilia Mariotti, מציינת כי מתחילת 2023 חל מהפך דרמטי בזרימת ההשקעות – החוצה מבורסות ניו יורק, לנכסים בשוקי הון בחו"ל. כך דווח בבלומברג.
מאריוטי ציינה כי בשבועיים הראשונים השנה נרשמה בארה"ב זרימה החוצה בהשקעות בסכום של 5 מיליארד דולר. ברקע, הדולר שנחלש לצד האופטימיות לצמיחה כלכלית בסין בשל הסרת הגבלות הקורונה – הובילו להזרמת כספים של משקיעים מהשוק האמריקאי אל מניות באירופה, סין ושווקים נוספים.
"יכול להיות שאנחנו בנקודת מפנה מבחינת זרימת השקעות", אמרה מאריוטי והוסיפה כי "ייתכן והתהליך הזה של זרימה החוצה של השקעות אף יואץ עוד יותר, כשגיוון תיק ההשקעות בזמנים שהדולר מעבר לשיאו, מוכח היסטורית כצעד רווחי יותר".
לראשונה מאז פלישת רוסיה לאוקראינה לפני כמעט שנה, קרנות הסל למניות והמדדים בבורסות אירופה רשמו זרימה מחודשת של כספי משקיעים, כך לפי גולדמן זאקס בהתבסס על דאטה מ-EPFR Global ו-Haver Analytics. הדאטה משני מכוני מחקר השוק הללו הוא ההוכחה לכך שהמשקיעים תרים אחר הזדמנויות חדשות מחוץ לארה"ב, ככל שקיים עדיין חשש למיתון בכלכלה האמריקאית.
זאת ועוד, הדומיננטיות של סקטור הטכנולוגיה המתומחר גבוה מדי בעיני משקיעים רבים בוול סטריט, בזמן שהריבית במשק גבוהה, מבריחה את המשקיע לאלטרנטיבות אחרות – לעיתים מחוץ לארה"ב.
בנק אוף אמריקה, בסקר שערך השבוע עם מנהלי קרנות סל, מצביע כי המשקיעים מעריכים את וול סטריט בתשואת החסר (קרי השווי ההוגן של הנכסים נמוך מהשווי העכשווי) הגרועה מ-2005, עם 39% מהמנהלים שאומרים כי המניות נמדדות כעת בתשואת חסר. על כן, המשקל של וול סטריט בתיקי ההשקעות נחתכים לטובת השקעות זרות.
ההשקעות האמריקאיות בבורסות אירופה בינואר עומדות בינואר על תשואת יתר (כשהשווי ההוגן של הנכסים גבוה מהשווי העכשווי) של 4%, לעומת תשואת חסר של 10% בדצמבר. מתחילת השנה בורסות אירופה רשמו עליות חזקות יותר מוול סטריט.