סגור

תורפז רוצה להתחזק בדרום מזרח אסיה ומוסיפה חברה נוספת לפורטפוליו

החברה, שבשליטת קרן כהן חזון, רוכשת את פנטאור שפועלת בתחום האפייה תמורת 10 מיליון שקלים; קבוצת תורפז עוסקת בתחום תמציות טעם וריח; רכישת פנטאור צפויה לחזק את את פעילות הקבוצה בוייטנאם, הודו ובדרום מזרח אסיה - אליהן פנטאור מייצאת את רוב מוצריה

תורפז, שבשליטת קרן כהן חזון (44.3%), דיווחה הבוקר (רביעי) על רכישת פנטאור שפועלת בתחום האפייה, בסכום של 10 מיליון שקלים. זאת רכישה שנייה שתורפז עושה מאז תחילת השנה: לפני כשבוע וחצי היא דיווחה על רכישת השליטה (60%) בבאלירום, חברת תבלינים מבאר טוביה בסכום של יותר מ 16 מיליון שקל.


קבוצת תורפז עוסקת בתחום תמציות טעם וריח, היא קבוצה צומחת שמובילה אסטרטגייה עקבית של רכישות תוך מינוף סינרגטי של החברות שבשליטתה. בשנתיים האחרונות היא ביצעה 8 רכישות של חברות בארץ ובחו"ל והיא מחזיקה פורטפוליו שמונה כיום 13 חברות. היא נסחרת באחוזת בית לפי שווי של 2.37 מיליארד שקל.

1 צפייה בגלריה
קרן חזון מנכ"לית תורפז
קרן חזון מנכ"לית תורפז
קרן כהן חזון בעלת השליטה בקבוצת תורפז
(צילום: יח"צ)

המצטרפת החדשה לקבוצה של קרן כהן חזון, פנטאור, פועלת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של פתרונות בתחום האפייה, בהתבסס על טכנולוגיות מתקדמות - תחת המותג PentaCake.
בתורפז אמרו הבוקר כי יכולות אלה מקנות למוצרי החברה תכונות של רכות, לחות, נפח, מרקם וחיי מדף ארוכים. פנטאור פועלת מאזור התעשייה זרזיר, בצמוד למרכז הפיתוח של תורפז.
פנטאור הוקמה ב 1997 על ידי ד"ר אורן בן ישראל ז"ל, ולפי תורפז, גם אחרי רכישתה הנהלת החברה תמשיך להוביל אותה, לצד הצטרפותה לצוות הניהולי של הקבוצה.
מחזור המכירות של פנטאור ב-2020 עמד על 5.6 מיליון שקל וב-2021 הוא גדל והסתכם -6.6 מיליון שקל. מתוקף ההבנות שהושגו בין החברות, פנטאור תהיה זכאית לתשלום נוסף מתורפז, בסכום של עד 1.5 מיליון שקל וזאת בהתאם לעמידה ביעדים עסקיים שנקבעו במעמד העסקה.
הרכישה של פנטאור צפויה לחזק את את פעילות קבוצת תורפז בשווקים מתפתחים בוייטנאם, הודו ובדרום מזרח אסיה - שאליהם פנטאור מייצאת את רוב מוצריה.
לתורפז יש כבר פעילויות בשוק הויאטנמי באמצעות חברת הבת שלה WFF. בעלת השליטה, היו"ר ומנכ"לית הקבוצה, כהן חזון, מאמינה כי רכישת פנטאור תוסיף להרחבת ולהעמקת פעילותה באותה מדינה, תוך גיוון והרחבת סל המוצרים שלה.