סגור
מטוס קרב מטוסי קרב F-15 חיל האוויר
מטוס קרב F-15 של חיל האוויר (צילום: AFP)

הסימולטורים של אלביט מערכות סידרו לה 800 מיליון שקל בתוך שבוע

עסקה מול משרד הביטחון תעניק לחברה הביטחונית סכום של 400 מיליון שקל, עם הרחבת המרכז לאימון משימתי המשמש טייסי קרב בחיל האוויר; לפני שבוע התבצעה מול המשרד עסקה באותו סכום, לקראת הקמה של 3 מרכזי אימון חדשים לכוחות השריון, המבוססים על מדמים (סימולטורים) מתקדמים

שבוע לאחר שמשרד הביטחון הודיע על עסקה בהיקף של כ-400 מיליון שקל עם אלביט מערכות, לקראת הקמה של שלושה מרכזי אימון חדשים לכוחות השריון של צה"ל המבוססים על מדמים (סימולטורים) מתקדמים, היום (ג') הוא הודיע המשרד על התקשרות נוספת עם החברה, לקראת הרחבת המרכז לאימון משימתי (מלא"מ) המשמש לאימון טייסי קרב בחיל האוויר.
המרכז לאימון משימתי פועל בבסיס חיל האוויר בחצור משנת 2010 ומשמש לאימון והדרכה של טייסי ה-F-15 ו-F-16 באמצעות מדמים מתקדמים ובאופן שמאפשר להם לתרגל שורה של תרחישי טיסה ומצבי קרב, הפעלת מערכות נשק ועוד וזאת תוך חיסכון ניכר בשעות טיסה.
במסגרת העסקה החדשה שהוביל מינהל הרכש במשרד הביטחון עם אלביט מערכות והיקפה מוערך בכ-400 מיליון שקל, המלא"מ יורחב משמעותית באופן שיאפשר להכפיל את מספר האימונים שנעשים בו, וזאת תוך הקמת תשתיות שיתמכו באימוני צוותים בכלים עתידיים שישמשו את חיל האויר.
הרחבת המרכז תכלול גם הטמעת קישוריות שתאפשר לשלב בו אימונים עתידיים עם כוחות היבשה של צה"ל ועם סימולטורים נוספים המשמשים את חיל האוויר לתרגול צוותיו.
ראש מינהל הרכש במשרד הביטחון, אבי דדון העריך כי הרחבת המלא"מ, תוך הסטת שעות טיסה לאימון במדמים תוביל לחיסכון רב-שנתי מצטבר של מאות מיליוני שקלים.
נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, בוצי מכליס התייחס היום לעסקה ואמר כי היא חלק ממגמה שמתרחבת בצבאות רבים בעולם לקראת שיפור היכולות והמוכנות המבצעית של חייליהם, באמצעות פלטפורמות טכנולוגיות שבכוחן להוביל גם להתייעלות ולחיסכון ניכר במשאבים.