סגור

בלעדי
ישראל קנדה מקפיאה את העסקה לרכישת גזית גלוב

ברק רוזן, מנכ"ל ישראל קנדה, אמר לחיים כצמן, בעל השליטה בגזית גלוב, שהוא מקפיא את העסקה בשל המצב בשווקים; הצעת הרכש של רוזן הייתה לפי מחיר של 55.55 שקל למניית נורסטאר - וכעת עומד שווי המניה בשוק על 41.3 שקל; כצמן יחדש בעקבות ההודעה את חלוקת הדיבידנד בעין

ישראל קנדה מקפיאה את העסקה לרכישת גזית גלוב.
לכלכליסט נודע כי ברק רוזן, מנכ"ל ישראל קנדה, שוחח עם חיים כצמן, בעל השליטה בגזית גלוב, ואמר לו כי בשל המצב בשווקים הוא מקפיא בשלב זה את העסקה אולם לא נסוג ממנה. הקפאה היא הגדרה משפטית לא ברורה בשלב זה.
באפריל האחרון הגיע רוזן להסכמות עם כצמן, בעל השליטה בנורסטאר - בעלת השליטה בגזית גלוב - על רכישת מניות נורסטאר שבידי הציבור וכצמן בהצעת רכש במחיר של 55.55 שקל למניה ששיקפה שווי של 2 מיליארד שקל לנורסטאר.
דירקטוריון נורסטאר לא חתם על הסכם מחייב מול ישראל קנדה, למזלה של ישראל קנדה שנמנעה מהסכם שעלול היה לגרום לה הפסדים כספיים ניכרים לנוכח הירידות החדות בשווקים בשבועות האחרונים, שבהם ירדה מניית נורסטאר ל-41.3 שקל.
בעקבות ההסכמות בין כצמן ורוזן, הקפיאה נורסטאר את ההחלטה לחלק את מניות גזית גלוב שבידיה כדיבידנד בעין מה שהיה מרע את מצבה של ישראל קנדה שמחיקה ב-22% מניות נורסטאר והייתה מאבדת את חלום השליטה בחברה.
לכלכליסט נודע כי עתה תחדש נורסטאר את ההחלטה ותניע את מהלך החלוקה של מניות גזית כדיבידנד בעין.