סגור

מגמת הייסוף נמשכת: הדולר יורד עד ל-3.67 שקלים

הדולר מאבד כמעט 1% מול השקל ביחס ליציג של אתמול - היורו יורד ב-0.7% ונסחר סביב 4.03 שקלים; ארגון ה-OECD הוריד את תחזית הצמיחה של ישראל, ב-2023 וב-2024. בארה"ב אמרה מושלת הפד מישל באומן: "הבנק המרכזי יידרש לעוד העלאות ריבית"

השקל ממשיך בתנועה כלפי מעלה, יומיים לאחר שבנק ישראל החליט להותיר את הריבית ללא שינוי (על 4.75%). הדולר נופל ב-0.9% (מול היציג אתמול) ונסחר בסביבת 3.67 שקלים, היורו יורד ב-0.7% ונסחר ב-4.03 שקלים. בשווקים הגלובליים: היורו נחלש ב-0.2%, נסחר ב-1.097 דולר.
ארגון ה-OECD הוריד בעדכון החצי שנתי שלו את תחזית צמיחה למשק הישראלי לרמה של 2.3% ב-2023 והפחתה חדה יותר בתחזית ל2024 לרמה של 1.5%. זאת בעקבות ההשלכות הכלכליות של מלחמת חרבות ברזל.
"ההשפעה הכלכלית של הסכסוך המתפתח בעקבות התקפות הטרור של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר היא מאוד לא ודאית ותלויה במשך, היקפו ועוצמתו של הסכסוך" נכתב בסקירה הקצרה על ישראל.
"שיבושים בצד ההיצע עקב המצב הביטחוני והירידה המשמעותית בכוח העבודה האזרחי, יחד עם היחלשות הסנטימנט הכלכלי, ישפיעו בעיקר על הפרטיות צריכה והשקעה. ירידה בתיירות תכביד על הצמיחה בייצוא" הסבירו. בארגון ציינו כי הסיכוי להפחתות הריבית בטווח הקרוב תלויה בהתפתחויות בשער החליפין והאינפלציה –שעדיין לא ברורות נכון להיום.
עוד בעולם: נתוני אינפלציה מפתיעים לטובה באוסטרליה. מדד המחירים באוסטרליה באוקטובר עלה ב-4.9% בחישוב שנתי, התחזיות היו לעלייה של 5.2%, ולאחר שבספטמבר עמד המדד על 5.6%. הנתון לא משפיע על המסחר בדולר האוסטרלי.
במקביל, הבנק של ניו זילנד הותיר את הריבית ללא שינוי, על 5.5% - ההחלטה תאמה את התחזיות, אך הבנק הבהיר כי הריבית עשויה לעלות בהמשך כדי להתמודד עם האינפלציה.
בארה"ב שני חברים במועצת המושלים של הפד הציגו אתמול שתי עמדות מנוגדות לגבי מדיניות הריבית העתידית של הבנק המרכזי.
המושל כריסטופר וולר (Christopher Waller) אמר כי הוא יותר ויותר בטוח שהמצב הקיים מספיק כדי להוריד את האינפלציה לרמה שבה ניתן לשלוט עליה - אף שהיא עדיין גבוהה מדי כרגע. וולר הוסיף כי הפד עשוי להתחיל להוריד את הריבית אם הריבית תמשיך לרדת במהלך 5-3 החודשים הקרובים.
מנגד, המושלת מישל באומן (Michelle Bowman), אמרה כי בהחלט סביר כי "הבנק יידרש לעוד העלאות ריבית, על מנת לשמר את המדיניות מספיק מצמצמת כדי להוריד את האינפלציה ליעד של 2% בתוך זמן סביר".