סגור

פלסאון גלגלה את התייקרות חומרי הגלם ללקוחות, המכירות זינקו — וגם המניה

מניית יצרנית המוצרים הטכניים מפלסטיק, מקיבוץ מעגן מיכאל, טסה אתמול ב־16% לראש טבלת העולות היומיות במדד ת"א־125, לאחר פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של השנה

מניית פלסאון תעשיות, שבשליטת קיבוץ מעגן מיכאל (69%), זינקה אתמול ב־16% לאחר פרסום הדו"חות לרבעון הראשון של 2022, והובילה את טבלת העליות היומיות במדד ת"א־125. השוק הגיב בחיוב לדו"חות הכספיים הטובים, לאחר שברבעון האחרון של 2021 הציגה החברה, שעוסקת בפיתוח וייצור מוצרים טכניים מפלסטיק, הפסד של 21 מיליון שקל.
הכנסות הקבוצה הסתכמו ברבעון ב־405 מיליון שקל — עלייה של 9% לעומת התקופה המקבילה. הרווח הגולמי עלה ב־11.7% לעומת הרבעון המקביל ל־151.5 מיליון שקל, והיווה 37.4% מהמכירות.
פלסאון, בניהול גל וקסלר, הסבירה את השיפור ברווח הגולמי בהעלאת מחירים בכל מגזרי הפעילות, בעקבות התייקרות חדה של חומרי הגלם העיקריים שבשימושה, פלסטיק וברזל. החומרים הפלסטיים התייקרו בכמעט 24% ממחירם ברבעון המקביל, והתייקרות משמעותית הרבה יותר נרשמה במחירי המתכות, שזינקו ביותר מ־157%. הרווח התפעולי ברבעון עמד על 51.6 מיליון שקל, נתון דומה ל־50.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.
1 צפייה בגלריה
כניסה ל קיבוץ מעגן מיכאל
כניסה ל קיבוץ מעגן מיכאל
כניסה לקיבוץ מעגן מיכאל
(צילום: אלעד גרשגורן)
המכירות לשוק המקומי גדלו ב־5.6%, והמכירות בחו"ל — המהוות נתח של 79% מכלל המכירות — זינקו בכ־10%. למרות ההשפעה של שחיקת שערי המטבעות מול השקל, סיימה פלסאון את הרבעון ברווח נקי של 36.4 מיליון שקל, עלייה של 9.3% לעומת הרבעון הראשון ב־2021.
הקבוצה, שנסחרת לפי שווי של 1.54 מיליארד שקל, צופה כי השפעת התייקרות חומרי הגלם תתבטא גם בהמשך השנה ותתעצם במחצית השנייה. בפלסאון רואים בהתארכות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ובמגפת הקורונה, שעדיין ברקע, פוטנציאל להיווצרות משברים בלתי מבוקרים — דבר שמוביל את החברה לנקוט גישה של שימור רמת נזילות גבוהה.