סגור
מטבע קריפטו אתריום את'ריום כסף דיגיטלי
את'ר (צילום: שאטרסטוק)

מאז השפל ביוני: ביצועיו של האת'ר מכים את הביטקוין

לפי קוינדסק, הביטקוין עלה מאז ב-31% ואילו האת'ר - ב-106%; הסיבה: ציפיות המשקיעים לשדרוג רציני במערכת הבלוקצ'יין את'ריום, שיהפוך אותה למהירה וחסכונית יותר באנרגיה

מאז שנפל לשפל באמצע יוני מטבע הקריפטו את'ר רשם ביצועים טובים משל הביטקוין, זאת על רקע ציפיית המשקיעים לשדרוג רציני במערכת בלוקצ'יין את'ריום. לפי הנתונים שאספו בחברת קוינדסק, מחיר הביטקוין נפל לשפל של 17,601 דולר ב-19 ביוני, ועלה מאז בסביבות 31%. לעומת זאת, את'ר נפל לשפל של 880.93 דולר ב-19 ביוני, וזינק ב-106% מאז. היום (ו') הוא נסחר סביב 1,818 דולר.
לפי דיווח באתר CNBC, ההבדל העצום בביצועים של שני מטבעות הקריפטו נובע כאמור מגורם עיקרי, שהוא השדרוג המשמעותי באת'ריום, שהאת'ר הוא המטבע הבסיסי בה.
השדרוג אמור להתבצע ב-15 בספטמבר, זאת לאחר מספר עיכובים. לפי הערכות, המהלך יהפוך את מערכת האת'ריום למהירה יותר ויעילה יותר בצריכת אנרגיה. "השדרוג הצפוי באת'ריום הוא הנרטיב הגדול ביותר בקריפטו בשלב זה, ומחיר האת'ר עקף את הביטקויון בחודש האחרון", הגיב אנטוני טרנצ'ב, ממייסדי פלטפורמת המסחר בקריפטו Nexo. "מערכת בלוקצ'יין שמגדירה את עצמה כחסכונית באנרגיה תמיד תלהיב את הדמיון של ההמונים, וזו הסיבה שאת'ר נהנה מתנופה לקראת המהלך".
בכל זאת, גם הביטקוין וגם האת'ר נסחרים במחיר הנמוך ביותר מ-60% מהשיאים שלהם, אליהם טיפסו בנובמבר, זאת לאחר קריסת שוק הקריפטו. התעשייה סובלת משורה של פשיטות רגל ובעיות בנזילות, שהובילו לכך שקרוב ל-2 טריליון דולר נמחקו מהשוק מאז אמצע נובמבר. אך הראלי האחרון באת'ר, במהלכו מחיר המטבע הכפיל את עצמו בתוך חודשיים, היה מהיר במיוחד. לפי האנליסט ג'ייקוב ג'וזף מחברת המחקר CryptoCompare, הראלי יכול להמשיך אך קרוב לוודאי שתהיה האטה מסוימת לקראת רף ה-2,000 דולר".