סגור
סיגל רגב רוזנברג מנכ"לית מאוחדת
סיגל רגב רוזנברג. בדירקטוריון אין כרגע רוב למינויה ליו"ר (צילום: ענבל מרמרי)

בלעדי
לא מתיישר עם UMI: דירקטוריון דנאל מחפש יו"ר חיצוני

בעלי המניות של דנאל החליטו להדיח את היו"ר רמי אנטין, עם עוד שני דירקטורים, ולמנות אחרים, בהם מנכ"לית קופ"ח מאוחדת לשעבר, ש־UMI שואפת למנות ליו"ר. אך כעת בדירקטוריון מקדמים בחירת יו"ר לא פעיל

יבואנית הרכב יוניברסל מוטורס (UMI), שבבעלות משפחת עיני וחיים דנון, מתקשה ליישם את תוכניתה למינוי יו"ר חדש לחברת הסיעוד ושירותי הרפואה דנאל.
לכלכליסט נודע כי הדירקטוריון של דנאל, עם רוב של הדירקטורים הוותיקים, מקשה על בחירתה של סיגל רגב רוזנברג ליו"ר במקום רמי אנטין, ומוביל מהלך של שכירת חברה חיצונית על מנת שתאתר יו"ר.
אנטין, היו"ר והגורם הדומיננטי בדנאל עם המנכ"ל אילן ישראלי, הודח למעשה מתפקידו ב־12 באוקטובר באספת בעלי מניות, כשכהונתו לא חודשה. UMI הגיעה להחזקה של 8.2% מדנאל, הגוף הפרטי הגדול מבין בעלי המניות, והובילה מהלך להדחת אנטין ושני דירקטורים נוספים, בטענות להחלטות עסקיות שגויות של החברה וחוסר שקיפות.
שני הדירקטורים הנוספים שהודחו הם נורית טויזר זקס, ודירקטור נוסף שמסיים את כהונתו בדצמבר. במקומם נבחרו סיגל רגב רוזנברג, מנכ"לית קופ"ח מאוחדת לשעבר ופרופ' רחל מגנזי, שניהם מועמדים של UMI, וכן ליאור מור שנבחר לדח"צ והיה מועמד של הפניקס. טל פרלוק, מועמד שלישי של יבואנית הרכב לא נבחר. בסך הכל, שלושה משבעת הדירקטורים הם חדשים.
יוניברסל מוטורס, בתמיכת בעלי מניות מוסדיים, כיוונה למינויה של רגב רוזנברג לתפקיד היו"ר. הפניקס (15.6%), הראל (11.7%), מגדל (11.4%), כלל (6.5%) ומנורה מבטחים (5.3%) הם בעלי המניות הגדולים בחברה מבין המוסדיים. המוסדיים הדגישו כי לא יתנגדו ליו"ר דירקטוריון ראוי שיכהן כיו"ר פעיל, אבל בתנאי שהנושא יובא לדיון באספה הכללית ויאושר על ידה, ולא ייבחר "בגניבה" בידי הדירקטוריון כמועמד חיצוני.
לכלכליסט נודע כי ארבעת הדירקטורים הוותיקים, גיל אורן, ריקי גרנות (דח"צים), איריס בק ודורון דבי (דב"תים), מובילים מהלך של מינוי ועדת איתור, שתאתר מועמד חיצוני, שיצורף לחברה כדירקטור שמיני וימונה ליו"ר.
יוניברסל מוטורס, שמאמינה בכישוריה של רגב רוזנברג, המתינה כחודש למינוי שלה, אבל הדבר לא התרחש, ומהיום תתפקד דנאל ללא יו"ר קבוע במקום אנטין. מוסדיים אחרים שבדקו עם הדירקטורים מה הלך הרוח בדירקטוריון טוענים כי נאמר להם שכרגע אין רוב למינויה של רגב רוזנברג וכי הדירקטוריון מכוון לבחירת יו"ר חיצוני.
לכלכליסט נודע עוד כי הדירקטוריון ניסה למנות יו"ר לא פעיל, במקום אנטין, שהיה יו"ר פעיל ובשכר. המהלך זוכה להתנגדות נחרצת של בעלי המניות המוסדיים, שטוענים כי חברה ללא גרעין שליטה, רוויית שערוריות, שמנייתה צנחה בעקבותיהן ב־58% תוך כשנה וחצי, חייבת יו"ר פעיל שיפקח על עבודת המנכ"ל וההנהלה. כך גם גורסת יוניברסל מוטורס. עוד נודע כי הדירקטוריון בוחן גם את מינויה של איריס בק כיו"ר לא פעיל
דירקטוריון דנאל מונה שבעה חברים. המספר נקבע לקראת האספה ע"י הדירקטוריון הישן ולמרות שבתקנון החברה ניתן היה למנות עד 15 דירקטורים. חמישה מבין השבעה הם דח"צים ודב"תים ולתפקיד יו"ר ניתן למנות רק דירקטור רגיל, כלומר רגב רוזנברג או מגנזי, או דב"ת כיו"ר לא פעיל.
נראה כי UMI ומוסדיים נוספים ינסו לבלום את המהלכים של דירקטוריון דנאל בצעדים שונים וייתכן שאף משפטיים. UMI השקיעה עד היום כ־130 מיליון שקל ברכישת מניות דנאל. האחרונה רכשה את חברת עיניים, המתמחה בניתוחי לייזר והסרת משקפיים; ואת חברת מנור, העוסקת בפונדקאות, בעסקאות שנויות במחלוקת ויקרות, שהביאו לצניחה במחיר המניה ומעבר של החברה להפסד של 3 מיליון שקל ברבעון השני של 2023, לראשונה מזה שנים
"מביש שדירקטוריון שכשל, מעדיף למנות יו"ר לא פעיל שלא יפקח על ההנהלה, ולהנציח את השלטון הקיים במקום למנות דירקטורית מוערכת ובעלת נסיון בתחום הרפואי", אמר לכלכליסט גורם מבין בעלי המניות בחברה. שווי דנאל ירד מ־3.9 מיליארד שקל בשיא, ברבעון הראשון של שנת 2022 ל־1.63 מיליארד שקל כיום.