סגור

תחנת הכוח קסם שליד ראש העין קיבלה היתר הקמה

ההיתר להקמת התחנה, בבעלות מבטח שמיר אנרגיה וקיבוץ גבעת השלושה, ניתן תוך חמישה חודשים, זמן שנחשב לקצר מאוד; זאת, לאור הצורך הגובר באספקת חשמל לגוש דן

רשות הרישוי הארצית במינהל התכנון שבראשות נתן אלנתן, נתנה את ההיתר להקמת תחנת הכוח קסם שבסמוך לראש העין.
ההיתר להקמת התחנה, בבעלות מבטח שמיר אנרגיה וקיבוץ גבעת השלושה, ניתן לאחר מאבק מול תושבי האזור. אך במאי של השנה שעברה בחרו בממשלה לקדם את התחנה לאור הצורך הגובר באספקת חשמל לגוש דן.
עם זאת, רשות החשמל טרם השלימה את האסדרה לתעריפים שתקבל התחנה, שהקמתה הכרחית לאספקת החשמל לגוש דן, לאחר שבממשלה בחרו לעכב פעם נוספת את תחנת הכוח ריינדיר.
על פי התוכנית המקורית, ריינדיר וקסם היו אמורות להתחרות זו בזו על המחיר הטוב ביותר לצרכן הישראלי, אך לחץ של ראשי מועצות – ובראשם יוסי דגן ראש מועצת שומרון, הצליח, ותחנת ריינדיר חזרה בפעם השנייה לוועדות התכנון.
ההיתר ניתן תוך חמישה חודשים, זמן שנחשב לקצר מאוד. כמו כן, בימים אלה דנים במנהל התכנון גם בהיתרי הבנייה הדרושים להרחבת תחנת הכוח דוראד שליד אשקלון – לאחר שבעבר הייתה מחלוקת בין הצדדים על קידום ההיתר.
ההיתר מאפשר לתחנה שבהספק של 840 מגה-וואט לקום בשטח הכלוא שבמחלף קסם הסמוך לתשתיות הולכת חשמל. רשת ההולכה ופיתוחה מהווה קושי משמעותי בקידום משק החשמל. מדובר בבקשה השלישית בסדרה למתן ההיתר שכולל את ההיתר להקמת המבנים והמתקנים שבתחנת הכוח.