סגור

זינוק של 89% ברווחי מזרחי טפחות, תשואה על ההון של 14.9%

רווחי הבנק טיפסו ברבעון הראשון ל-676 מיליון שקל, בין היתר בזכות ירידה חדה של 332 מיליון שקל בהפרשות להפסדי אשראי; תיק האשראי צמח ב-2%, האשראי לעסקים גדולים עלה ב-4.4%

התאוששות המשק ממשבר הקורונה ניכרת גם בדו"חות מזרחי טפחות: הבנק, בניהולו של משה לארי, הרוויח ברבעון הראשון 676 מיליון שקל, זינוק של 89% לעומת הרבעון המקביל. הרווח משקף תשואה על ההון של 14.9%.


לתוצאות תרם השיפור החד בסעיף ההפרשות להפסדי אשראי. בעוד ברבעון המקביל אשתקד בוצעה הפרשה גבוהה מאוד של 345 מיליון שקל בסעיף זה, בשל משבר הקורונה, ברבעון המדווח עמדה ההפרשה על 13 מיליון שקל בלבד.
הכנסות המימון של הבנק זינקו ב-33% לעומת הרבעון המקביל ל-1.88 מיליארד שקל, אולם חלק מרכזי מהזינוק נבע מהאיחוד הראשון עם תוצאות בנק אגוד, שרכישתו הושלמה בשנה שעברה. בנטרול בנק אגוד, מדובר בעלייה של 15%.
פעילות מזרחי טפחות ממשיכה לצמוח: תיק האשראי של הבנק גדל במהלך הרבעון הראשון ב-1.6% לכמעט 250 מיליארד שקל. העלייה בלטה במשכנתאות, שם הבנק גדל ב-2.2% במהלך הרבעון, וכן באשראי לעסקים גדולים - עלייה של 4.4% - תחום שבבנק מתכוונים למקד בו את הצמיחה בשנים הקרובות.
לעומת זאת, אחרי שבשנה האחרונה צמח מזרחי טפחות בשיעור חד יחסית באשראי לעסקים קטנים (גידול של 35% כולל התיק של בנק אגוד), במהלך הרבעון הראשון נבלמה הצמיחה, והתיק אף ירד ב-1% ל-28.7 מיליארד שקל.
ההכנסות מעמלות של הבנק עמדו על 477 מיליון שקל, שדרוג של 12% לעומת הרבעון המקביל. אולם בנטרול בנק אגוד, מדובר בירידה של 1.5%, הנובעת מכך שברבעון המקביל היו הכנסות גבוהות בעמלות ני"ע ומט"ח בשל התנודות בשווקים הפיננסיים בתחילת משבר הקורונה.
מנכ"ל הבנק לארי מסר בעקבות הדו"ח: "בשונה מהרבעון הראשון של שנת 2020, שהתאפיין באי ודאות גדולה על רקע התפרצות מגפת הקורונה - ומכאן בהגדלה משמעותית בהוצאות להפסדי אשראי על בסיס קבוצתי במערכת הבנקאית - ניכרת ברבעון הראשון של 2021 התאוששות הדרגתית בפעילות המשק. זאת בהמשך להצלחתו המרשימה של מבצע החיסונים בישראל והירידה העקבית בהיקפי התחלואה".

1 צפייה בגלריה
משה לארי מנכ"ל בנק מזרחי טפחות
משה לארי מנכ"ל בנק מזרחי טפחות
משה לארי, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות