סגור
מנכ”ל מיקרוסופט סאטיה נדאלה
המנכ”ל סאטיה נדאלה (צילום: בלומברג)

מיקרוסופט עקפה את התחזיות בהכנסות וברווח, אך רשמה האטה בצמיחת עסקי הענן

ההכנסות עלו ב-8% ל-56.19 מיליארד דולר לעומת צפי של 55.47 מיליארד דולר, והרווח הנקי - ל-20.1 מיליארד דולר; הסיבה לירידה במניה: אכזבה מצמיחת פעילות הענן שעלתה ב-26% - פחות מברבעון הקודם; ההכנסות ממכשירים רשמו ירידה של 20%

מיקרוסופט דיווחה על תוצאות הרבעון האחרון שלה לשנת 2023: ההכנסות עלו בהשוואה לרבעון המקביל ב-8% ל-56.19 מיליארד דולר (זאת לעומת צפי של 55.47 מיליארד דולר), והרווח הנקי - ל-20.1 מיליארד דולר (2.69 דולר למניה לעומת צפי ל-2.55 דולר). עם זאת, מניית החברה יורדת בכ-1% עם פרסום הדו"חות במסחר המאוחר לאחר שננעלה בעלייה של 1.7%. זאת בשל אכזבה יחסית מפעילות הענן של החברה.
"אנחנו ממשיכים להתמקד בהובלת המעבר החדש של פלטפורמת הבינה המלאכותית", אמר עם פרסום התוצאות מנכ"ל החברה סאטיה נאדלה, "לעזור ללקוחות להשתמש בענן של מיקרוסופט כדי להפיק את המירב מההוצאות הדיגיטליות שלהם, ולהניע את המינוף התפעולי".
פעילות הענן של החברה הניעו את תוצאותיה עם זינוק של 26%, אך ברבעון הקודם נרשם שיעור של 27%. מרבית מגזרי הפעילות של החברה - לינקדאין, הכנסות ממוצרי אופיס ללקוחות עסקיים או פרטיים, Xbox ושירותי ענן שונים עלו - בעוד שההכנסות ממכשירים רשמו ירידה של 20%.
במהלך הרבעון החולף השלימה מיקרוסופט רכישה חוזרת של מניות וחילקה דיבידנדים בהיקף מצטבר של 9.7 מיליארד דולר.
במהלך הרבעון האחרון נשענה מיקרוסופט על שיתוף הפעולה העמוק שפיתחה עם OpenAI, יוצרת ChatGPT. בין היתר השיקה צ'אטבוט המופעל בחלקו על ידי המודלים של OpenAI להגביר פרודקטיביות בעבודה, ושילבה אותו במנוע החיפוש בינג. בשבוע שעבר שחררה חבילת תוכנה משלימה לאופיס 365 בעלות של 30 דולר לחודש.
מתחילת השנה זינקה מניית החברה ב-53%, זאת לעומת מדד הנאסד"ק שעלה באותה התקופה בכ-36%. מאז נכנס נאדלה לתפקיד לפני כעשור השלימה מניית מיקרוסופט זינוק של מעל ל-1,000%.