סגור
קובי שיינפלד יו"ר ובעלים זנלכל יכין
קובי שיינפלד, יו"ר ובעלים של זנלכל (צילום: עמית שעל)

כבר לא קונים קופסאות שימורים לממ"ד: הרווח של זנלכל נפל ב-30%

החברה רשמה ירידה של 3.7% במכירות לרמה של 136.6 מיליון שקל, הרווח הנקי נחלש ל-11.6 מיליון שקל; מגזר הירקות ירד ב-13% למרות העלאת מחירים, בעוד מגזר החלב צמח ב-25%

זנלכל, יצרנית שימורי ירקות ומוצרי חלב חותמת רבעון מאתגר עם התכווצות במכירות, שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית וירידה 29.9% ברווח הנקי שהסתכם ב-11.6 מיליון שקל.
מכירות החברה, שפועלת בין היתר באמצעות המותגים יכין ופרי מבורך, ירדו ברבעון השלישי של 2025 ב-3.7% ל- 136.6 מיליון שקל.
הירידה במכירות נרשמה בעקבות ירידה של 13% במכירות מגזר הירקות שהסתכמו ב-93 מיליון שקל, ביחס לרבעון המקביל אשתקד, שהתאפיין בצריכה מוגברת של שימורי ירקות על רקע המצב הביטחוני וניתן להעריך שגם בעקבות כניסת מתחרים לקטגוריה, כמו סוגת שהחלה לשווק שימורי ירקות.
הירידה נרשמה למרות העלאת מחירים של כ-6% שביצעה בתחילת השנה החברה, שבשליטת היו"ר קובי שיינפלד.
בצד החיובי, מכירות מגזר החלב צמחו ב-25% והסתכמו ב-43.7 מיליון שקל, מהמשך התפתחות מחלבות רמת הגולן שזנלכל רכשה לפני כשנתיים.
ירידה חדה יותר של 4.95% נרשמה ברווח הגולמי שהסתכם ברבעון ב-44.7 מיליון שקל, כך ששיעורו מהמכירות נשחק ל- 32.7% לעומת 33.2% בתקופה המקבילה אשתקד.
עלייה בהשקעה השיווקית, כמו גם עלייה בהוצאות הנהלה בעקבות תכנית תגמול למנהלים, הובילו לירידת הרווח התפעולי ב-21.2% ל-20.8 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות נשחק ל-15.2% לעומת 18.6% ברבעון המקביל אשתקד.
מניתוח תוצאות מגזרי הפעילות עולה כי הרווח הגולמי, אחרי הוצאות מכירה ושיווק והוצאות הנהלה וכלליות, ירד במגזר הירקות ב-19% ל-20.1 מיליון שקל, המשקפים רווחיות של 22%, לעומת 23% ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר החלב, נרשמה ירידה חדה של 59% ברווח הגולמי אחרי הוצאות מכירה ושיווק והוצאות הנהלה וכלליות, ל-680 אלף שקל בלבד, המשקפים רווחיות של 1.56% לעומת 4.8% אשתקד.
החברה המייצרת מוצרי חלב תחת מחלבות רמת הגולן ציינה ביחס לרפורמה בשוק החלב שמקדם משרד האוצר, וכוללת פתיחת השוק לייבוא, כי היא עוקבת אחר הדיונים על הרפורמה ומתאימה את פעילותה כדי לנצל הזדמנות שיכולה להיווצר בעקבותיה.