סגור

נפילה חופשית בדולר, בהמשך להודעת הפד, נסחר ב-3.59 שקלים

הדולר נחתך ב-2.3% מול שערו היציג אתמול, היורו יורד ב-1.8%, נסחר בסביבת 3.92 שקלים; הודעת הפד על שמירת המתווה של 3 הורדות ריבית ב-2024, ובמיוחד ההבהרות המרגיעות של היו"ר פאוול, קיצצו את ערך הדולר בשווקים הגלובליים

נפילה חופשית בדולר הבוקר בשוק המט"ח המקומי, לאחר הודעת הפד, שגררה אמש ירידות חזקות במטבע האמריקאי בשוק שערי החליפין העולמי.
הדולר נסחר סביב 3.59 שקלים, נסיגה חדה של 2.3% ביחס שערו היציג אתמול (3.681 שקלים). היורו יורד ב-1.8% ונסחר ב-3.92 שקלים.
לצד ההשפעות של הודעת הפד (ראו בהמשך), העליות החדות בוול סטריט אתמול מובילות להתאמות מט"ח אצל המוסדיים הישראליים, שנדרשים לצמצום החשיפה לדולר בתיקי ההשקעות שלהם (עלייה במדדי וול סטריט מגדילה אוטומטית את חשיפת המט"ח).
בשווקים העולמיים העניינים נרגעים היום: היורו מתייצב על 1.091 דולר; הפאונד יורד ב-0.4% ל-1.273 דולר, לאחר שהבנק המרכזי באנגליה הותיר את הריבית ללא שינוי, על 5.25%, בהתאם לתחזיות.
הפד הותיר את הריבית ללא שינוי, על 5.5%, וכך גם את מתווה הריבית העתידי, ל-3 הורדות במהלך 2024. החדשות הטובות עוד יותר הגיעו במסיבת העיתונים של פאוול, שם אמר היו"ר, בין היתר, כי שוק תעסוקה חזק לא בהכרח ימנע הורדות ריבית".
המשקיעים התעודדו גם מהתייחסותו לנתוני האינפלציה הלא מלהיבים של החודשיים האחרונים, פאוול ציין כי "הם לא שינו את דעתו", לפיה האינפלציה תמשיך לרדת בהדרגה. "הם לא באמת שינוי את הסיפור הכולל", אמר היו"ר.
טרם ההודעה כלכלנים רבים ציפו שהפד יקצץ את תחזית מתווה הריבית לשתי הורדות בלבד במהלך 2024. לפיכך, ההודעה של הבנק, ובמיוחד הדברים של פאוול, נתנו דחיפה חזקה לשווקים, הקפיצו את הזהב, ובתנועת מראה לחצו על הדולר.
הדולר אינדקס נחתך אתמול ב-0.5% לסביבת 103.2 נקודות; היורו טיפס מ-1.083 דולר למעט מעל 1.09 דולר; הפאונד עבר מ-1.269 דולר לסביבת 1.277 דולר.
"הפד ממש ממש רוצה להגיע לסיומה של הנחיתה הרכה. יש לנו צמיחה חזקה, אבטלה נמוכה וגם אינפלציה גבוהה מהיעד - ועדיין אין שינוי במתווה הורדות הריבית", אמרה סימה שאה (Seema Shah), האסטרטגית הראשית לשווקים גלובאליים ב-Principal Asset Management.
שאה הדגישה שלאחר ההודעה והדברים שאמר פאוול במסיבת העיתונאים, קשה יהיה לפד להימנע מהורדות ריבית בחודשים הבאה. "פאוול אולי חשף את הקלפים שלו. הוא צריך עכשיו סיבה טובה לא להוריד ריבית, ולא סיבה טובה להורדה שלה".