סגור
מטה סלקום נתניה
סלקום (אוראל כהן)

נחשף בכלכליסט
דסק"ש מאשרת: מנהלת מגעים למכירת סלקום

החברה דיווחה לבורסה כי החליטה "לבחון את מימוש אחזקותיה בחברה", וכי קיבלה הצעות מגורמים שונים; "כלכליסט" דיווח בשבוע שעבר שקרן אייפקס מנהלת מגעים עם דסק"ש על רכישת סלקום

דסק"ש מאשרת את חשיפת "כלכליסט" מהשבוע שעבר ומדווחת לבורסה כי היא בוחנת את מכירת סלקום. הקבוצה, המחזיקה ב-46% מסלקום, מציינת בהודעה לבורסה שהיא קיבלה כמה הצעות לרכישת החברה-הבת.
"דירקטוריון דסק"ש החליט ב-28 ביוני להורות להנהלת החברה לבחון את מימוש אחזקותיה של החברה בסלקום בעסקה אחת או במספר עסקאות", נאמר בדיווח.
"כלכליסט" דיווח לפני כשבוע כי דסק"ש מנהלת מגעים למכירת השליטה בסלקום לקרן איפקס. דסק"ש היא חברה ללא גרעין שליטה, אך בעלי המניות הדומיננטיים בה הם האחים מייקי ודני זלקינד, ולצדם צחי נחמיאס ורמי לוי.
סלקום נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 2.9 מיליארד שקל, וכל עסקת מכירה צפויה לכלול פרמיה משמעותית על מחיר השוק. מבחינת איפקס, אם הרכישה תצא לפועל, זו לא תהיה העסקה הראשונה שלה בתחום התקשורת בישראל. ב־2005 היא רכשה את השליטה בבזק יחד עם חיים סבן ומורי ארקין, ומימשה אותה ב־2009 ברווח גדול של 2.2 מיליארד שקל.
לסלקום חוב מכביד של 2.4 מיליארד שקל, ו"כלכליסט" דיווח כי בניסיון לצמצם אותו משמעותית, היא מנהלת משא ומתן עם קרן ברוקפילד למכירת אתרי התקשורת שלה ביותר מ־2 מיליארד שקל. אין ודאות שמגעים אלה יבשילו לעסקה בסופו של דבר.