בלעדי
שבוע לדד-ליין: רשות ני"ע לא אישרה לתע"א לדחות את הגשת הדו"חות הכספיים
העיכוב בפרסום הדו"חות נובע מהמחלוקת בין השרים כץ לאמסלם, שבעטיה לא מונה יו"ר לחברה; בשל סירוב הרשות למתן ארכה עלולה תע"א לעמוד בפני דרישה לפירעון מיידי של האג"ח; כמו כן מדובר במכה תדמיתית לחברה - בתקופה בה היא מבקשת להגיע להנפקה
רשות ניירות ערך סירבה לבקשת התעשייה האווירית (תע"א) לקבל ארכה להגשת הדו"חות הכספיים לרבעון השני. כך נודע לכלכליסט. הדבר מעמיד את החברה בפני מציאות מורכבת בה תיאלץ לעמוד בפני דרישה לפירעון מיידי של האג"ח וחשש למחיקה מהמסחר.
לאחר פרישתן של עדי ברשצקי וחווה שכטר נותרה החברה ללא דח"צים, ומאחר שכך היא אינה יכולה לאשר את הדו"חות לרבעון השני כשלסוף החודש נותר שבוע בלבד.
זאת בשל מחלוקות בין שר הביטחון ישראל כץ והשר דודי אמסלם שאחראי על החברות הממשלתיות, אשר מונעות מינוי דחצים ויו״ר לחברה. ללא יו"ר ניתן לחתום על דו"חות אבל לא ניתן לאשר אותם, ללא דחצים שמרכבים את ועדת הביקורת.
כץ ואמסלם מנהלים מגעים מתקדמים לפשרה, בה כל אחד ימנה מועמד מטעמו לתפקיד הדח"צ, אבל עדיין לא ברור מה יעלה בגורל העימות המשמעותי ביניהם על זהות היו״ר.
אי פרסום דו"חות כספיים הוא תנאי מתלה בשטר הנאמנות של תע"א עם מחזיקי האג"ח שמאפשר להם להעמיד את החוב לפירעון מיידי. החוב של תע"א למחזיקי האג"ח עומד על 158 מיליון שקל ועבור חברה שהרוויחה ברבעון הראשון בלבד 164 מיליון דולר, היא לא תתקשה להחזירו. עם זאת יש משמעויות מרחיקות לכת מבחינה תדמיתית לצעד כזה אם יתרחש. בנוסף, לחברה שמתיימרת להגיע להנפקה בשנה-שנתיים הקרובות זו מכה לא קטנה, מה גם שהאג"ח עלולות להיות מושעות מהמסחר במידה שהחברה לא מפרסמת דו"חות כספיים בזמן.
בחברה עצמה אופטימים, וסבורים כי בשבוע שנותר עד לדד-ליין לפרסום הדו"חות הנושא ייפתר וימונו שני דח"צים. עם זאת עד היום לא הושגו הבנות בין אמסלם לכץ.






























