ברקע מלחמת המחירים בתעשיית הרכב החשמלי בסין: הרווח הנקי של BYD צנח ב-30% ברבעון השני
יצרנית הרכב הסינית דיווחה על הירידה ברווח הנקי, למרות צמיחה בהכנסות והתרחבות מכירות בחו"ל. מלחמת הנחות מתמשכת פוגעת ברווחיות, בעוד החברה ממשיכה להתרחב באירופה עם גידול חד במספר הרישומים החדשים
מניית BYD, הנסחרת בהונג קונג, צנחה ביום שני בכמעט 8%, לאחר שיצרנית הרכב החשמלי הסינית דיווחה על ירידה חדה ברווח הרבעוני, על רקע מלחמת המחירים האגרסיבית בענף המקומי. החברה המתחרה בטסלה, דיווחה על רווח נקי של 891 מיליון דולר ברבעון השני - ירידה של כ-30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לפי נתוני LSEG.
הירידה נרשמה אף על פי שהחברה הרחיבה את מכירותיה מעבר לים, מה שסייע לה להגדיל את הכנסותיה ב-14% לעומת השנה שעברה, לכ-28.2 מיליארד דולר.
הרווחיות של BYD נשחקה בעקבות סבב נוסף של מלחמת הנחות שפרץ ברבעון האחרון - תופעה שהפכה שכיחה בענף. בדו"ח חצי השנה ציינה החברה כי "התגברות התחרות במחירים וריבוי פעולות שיווק אגרסיביות" בשוק הרכב החשמלי בסין "גרמו להשפעה תקופתית שלילית על התפתחות הענף".
דו"ח עדכני של נומורה, שהתבסס על נתוני מכון המחקר Autohome, מצביע על ירידה של כ-19% במחירי הרכב הקמעונאיים בסין בשנתיים האחרונות, לרמה של כ-22,900 דולר. הרשויות בסין הזהירו במאי כי יענישו יצרניות רכב שידחפו להורדות מחירים נוספות.
הרווח הנקי של BYD במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב-2.17 מיליארד דולר - עלייה של כמעט 14%. ההכנסות במחצית זו צמחו בכ-23% ל-52 מיליארד דולר, כאשר מכירות כלי הרכב החדשים הגיעו לשיא. יצרניות הרכב הסיניות, שבהן BYD, מרחיבות את פעילותן לשווקים בינלאומיים לנוכח התחרות העזה בסין. BYD מובילה את המהלך, עם פתיחת אולמות תצוגה ברחבי אירופה והשקת דגמיה במחירים תחרותיים בשנתיים האחרונות. ביולי נרשמו באירופה יותר מ-13 אלף רכבים חדשים של BYD - עלייה שנתית של 225%, לפי נתוני איגוד יצרניות הרכב האירופי.






























