סגור

בעקבות חשיפת כלכליסט
רשות ני"ע בודקת את התפטרות סמנכ"ל הכספים של חנן מור

"כלכליסט" חשף בסוף השבוע כי אייל מוליאן התפטר מתפקידו, וכי החברה לא דיווחה על כך למשקיעים. כעת נודע כי רשות ני"ע פנתה לבכירים בחברה, וביקשה לקבל מידע בנוגע לנסיבות ההתפטרות

רשות ני"ע החלה בבדיקת אירוע ההתפטרות של אייל מוליאן מתפקיד סמנכ"ל הכספים של חברת הנדל"ן הבורסאית חנן מור. ל"כלכליסט" נודע כי סגל הרשות פנה לבכירים בחברה וביקש לקבל חומרים בנוגע לנסיבות ההתפטרות. הבדיקה נעשית בעקבות חשיפת "כלכליסט" בשבת לפיה מוליאן חתם כבר לפני שמונה שבועות על הסכם העסקה בדלק נכסים, שבשליטת אבי לוי, כסמנכ"ל הכספים של החברה. חנן מור לא דיווחה למשקיעים על המעבר של מוליאן ועזיבת התפקיד.

"כלכליסט" פנה כבר ביום שישי לדובר החברה, וזה חזר תחילה עם הכחשה גורפת כי מוליאן לא פוטר ולא התפטר. גם מוליאן עצמו הכחיש בפני "כלכליסט" בשבת בבוקר כי הוא עוזב. רק לאחר שהידיעה פורסמה באתר "כלכליסט", ובה אישור של דלק נכסים כי מוליאן חתם אצלה על הסכם העסקה כבר לפני 8 שבועות, מסר דובר החברה ל"כלכליסט" כי מוליאן הודיע למור על התפטרותו במייל שנשלח בשעות אחר הצהריים המוקדמות. מור טען כי לא ידע על העזיבה הצפויה והחתימה של מוליאן, ואולם מוליאן הודיע לאחר מכן ל"כלכליסט" כי דיווח למור על העזיבה, וייתכן שהאחרון לא הבין את דבריו.
הגרסאות הרבות והשתלשלות העניינים המביכה הביאו כאמור היום בבוקר את סגל מחלקת התאגידים ברשות ני"ע להתחיל בבדיקת הנושא, כשהשאלה המרכזית שנבדקת היא אם חנן מור ובכירים אחרים בחברה ידעו על העזיבה של מוליאן ולא דיווחו על כך למשקיעים.


1 צפייה בגלריה
חנן מור בעלים של קבוצת מור ויזם נדלן
חנן מור בעלים של קבוצת מור ויזם נדלן
חנן מור
(צילום: אוראל כהן)

לבדיקה של הרשות יש משמעות מהותית מבחינת חנן מור. ביום רביעי אמור להתקיים המכרז המוסדי לגיוס כ־300 מיליון שקל בהנפקת שתי סדרות אג"ח חדשות של החברה. מדובר בגיוס מהותי שנועד לממן את ההון העצמי בעסקה גדולה של 1.5 מיליארד שקל. בספטמבר האחרון נודע כי ק.מ. מדף 5 מקבוצת חנן מור תשלם 1.46 מיליארד שקל עבור 7.6 דונם להקמת 458 דירות במתחם שדה דב.
חנן מור אמורה לשלם את מחיר הקרקע בעוד כמה שבועות, ומבחינתה כל תקלה בגיוס החוב עלולה להיות דרמטית ולהעמיד אותה בפני סחרור אפשרי במקרה שלא תוכל לשלם את הסכום. רשות ני"ע אמורה לאשר את הגיוס יום־יומיים לפני קיומו, ואז מפרסמת החברה את שטר הנאמנות באתר הבורסה.
במקרה שבבדיקת הרשות יעלו שאלות שלא יינתן עליהן מענה עד ליום רביעי, היא עלולה לא לאשר את הגיוס ולמנוע את פרסום שטר הנאמנות של האג"ח באתר הבורסה עד לבירור מעמיק של האירוע.
את ההנפקה מובילה אוריון חיתום ולצדה לידר, דיסקונט ואייפקס חיתום.