סגור
קריפטו מטבעות דיגיטליים ביטקוין אתריום דוג'קוין
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נומאד: מי שיחזיר את הקריפטו שנגנבו - יקבל 10% משוויים

פלטפורמת הקריפטו שנפלה קורבן לפריצה שבה נגנבו מטבעות בשווי של 190 מיליון דולר הודיעה: מי שישיב לפחות 90% מהמטבעות הגנובים ייתפס כהאקר שמטרתו לחשוף את החולשות במערכת, ולא כמי שמנסה להתעשר בזדון - 10% יהפכו להיות הפרס. המנכ"ל: "אנחנו לא נתבע אותם"

חברת הקריפטו נומאד (Nomad) מציעה פרס להשבת 190 מיליון דולר שנגנבו ממנה, בפריצה שהדגישה שוב את החולשות בסקטור המטבעות הדיגיטליים, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.
בהצהרה שפרסמה החברה הודיעה כי כל מי שיחזיר לפחות 90% מהמטבעות הגנובים ייתפס כהאקר שמטרתו לחשוף את החולשות במערכת, ולא כמי שמנסה להתעשר בזדון. 10% הנותרים יהפכו להיות הפרס. "אנחנו לא נתבע אותם", הכריז פרנאי מוהאן, מנכ"ל נומאד, "אך אנחנו נמשיך לעבוד עם השותפים שלנו, חברות המודיעין ורשויות אכיפת הגוף כדי לרדוף אחר כל השחקנים הזדוניים האחרים במלוא חומרת החוק".
נומאד היא כלי שמאפשר למשתמשים להחליף מטבעות מבלוקצ'יין אחת לאחרת. כלים מסוג זה הפכו לאחת מנקודות החולשה העיקריות של סקטור הקריפטו, ולפי חברת הייעוץ Chainalysis נגנבו מהם ב-2022 מטבעות דיגיטליים בשווי 2 מיליארד דולר.


נומאד הצליחו בינתיים להחזיר בסביבות 20 מיליון דולר מתוך 190 מיליון דולר שנגנבו, בהתבסס על נתונים מ-Etherscan, פלטפורמה לניתוח את'ריום בלוקצ'יין. בנומאד מסרו גם כי הם עובדים יחד עם מומחית הזיהוי הפלילי לתחום הקריפטו TRM Labs ועם רשויות אכיפת החוק לזיהוי הפושעים. נומאד חברה גם לפלטפורמת הקריפטו Anchorage Digital לקבלת הכספים הגנובים בחזרה ושמירה עליהם.