סגור

בלעדי
יו"ר רשות התחרות מנועה מלטפל בעסקת MAX וכלל החזקות

מיכל כהן תהיה מנועה מלאשר את רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX על ידי כלל החזקות. הסיבה: אחד מקרובי משפחתה עובד בכלל ביטוח. בעקבות זאת, יהיה צורך למנות גורם אחר מתוך רשות התחרות כדי שיאשר את העסקה

בין הרגולטורים שיצטרכו לאשר את רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX על ידי כלל החזקות, החברה־האם הציבורית של כלל ביטוח הפרטית, נמצאת גם רשות התחרות, לצד בנק ישראל.
אלא של"כלכליסט" כי יו"ר הרשות מיכל כהן מנועה מלעסוק באישור העסקה, זאת משום שקרוב משפחה שלה עובד בכלל ביטוח. לכן, יהיה צורך למנות גורם אחר מתוך רשות התחרות שיטפל בבחינת העסקה.
הממונה על שוק ההון משה ברקת צפוי לעסוק באישור העסקה בהיבט של מכירת מניות המיעוט ב־MAX. קרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית ורבורג פינקוס מחזיקה ב־75% ממניות חברת כרטיסי האשראי, כשביתר המניות מחזיקות אלייד, מנורה־מבטחים וכלל ביטוח עצמה, שמחזיקה ב־10% באמצעות כספי העמיתים.
ברקת צפוי להציג שורה של דרישות על מנת לוודא שתתקבל החלטה עצמאית בנוגע לשאלה אם כלל ביטוח צריכה למכור את המניות שהיא מחזיקה עבור עמיתיה לחברה־האם שלה כלל ביטוח. ברקת צפוי לדרוש שתנאי המכירה של העמיתים יהיו משופרים ביחס לאלו שיקבלו יתר בעלי המניות ב־MAX.