סגור

רגע לפני החלפת הבעלות: מקס מסכמת רבעון של צמיחה

חברת כרטיסי האשראי סיימה את התקופה עם קפיצה של 29% בהכנסות ושל 43% ברווח הנקי; בשבוע שעבר מכרה קרן ורבורג פינקוס את השליטה במקס לידי כלל אחזקות ב-2.47 מיליארד שקל

בכלל ביטוח יכולים להיות מרוצים: קבוצת MAX (מקס) שנמכרה רק לפני שבוע לכלל, הציגה היום סיכום מעודד של פעילותה ברבעון השני.
הרווח הנקי הרבעוני של חברת כרטיסי האשראי עמד על 66 מיליון שקל, לעומת 46 מיליון שקל ברבעון המקביל, שיפור של 43%. הסכום מעמיד את התשואה להון על 15.9%.
מקס רשמה ברבעון הכנסות מהפסדי אשראי (ריקברי) של 9 מיליון שקל. מדובר בהון שהייתה חייבת לרתק בתקופת הקורונה ונחשב אז כהפסד ועתה עם שחרורו מחדש ניתן לרשומו כרווח. בנטרול תוספת זו שיעור שיפור הרווח קטן בכמעט חצי (26% לעומת 43%).
נכון לסוף הרבעון השני מקס מתפעלת 2.6 מיליון כרטיסי אשראי בישראל - מהם 1.5 מיליון הונפקו דרך הבנקים (בעיקר בנק לאומי). 1.1 מיליון כרטיסים הונפקו בצורה ישירה דרך מקס או באמצעות שותפיה - כמו קבוצת פוקס, אשר מחזיקה הסכם שיתוף פעולה עם מקס עד ל-2033.
ההכנסות באפריל-יוני הסתכמו ב-445 מיליון שקל, לעומת 345 בתקופה המקבילה ב-2021, צמיחה של 29%. מכלל ההכנסות, 317 מיליון שקל נבעו מעסקאות כרטיסי אשראי ו-129 מיליון שקל מהכנסות ריבית.
ברבעון המקביל הכנסות הריבית של מקס הסתכמו ב-91 מיליון שקל (כך שעתה נרשם שיפור של 41%). הצמיחה בהכנסות ריבית מיוחסת גם לגידול בתיק האשראי העסקי וגם לעליית הריבית במשק. כל העלאת ריבית בשיעור של 1% מוסיפה למקס 45 מיליון שקל בהכנסות.
ביום שישי האחרון, לאחר כמה דחיות, חתמה בעלת השליטה במקס, קרן ורבורג פינקוס (70%) על הסכם למכירת החברה לכלל אחזקות תמורת 2.47 מיליארד שקל. על רקע הסכם המכירה, הנהלת מקס בהובלת רון פאינרו, בחרה שלא לחלק דיבידנד.
קרן ורבורג פינקוס רכשה את מקס לפני כשלוש שנים בהובלת קבוצת משקיעים, אז תחת השם לאומי קארד - החברה נרכשה מידי בנק לאומי במסגרת אימוץ המלצות ועדת שטרום, שקבעו כי יש להפריד את חברות כרטיסי האשראי הגדולות מהבנקים. הרכישה בוצעה בשעתו לפי שווי של כ-2.5 מיליארד שקל למקס - אולם לפני השלמת העסקה לאומי קארד חילקה ללאומי דיבידנד של 550 מיליון שקל, כך שהשווי בפועל עמד על 1.95 מיליארד שקל.