סגור
מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה על רקע מטוס אל על

הכנסות אל על קפצו ב-22% לשיא מאז ההנפקה לפני 20 שנה

חברת התעופה סיכמה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 630 מיליון דולר, שגבוהות גם מביצועי החברה לפני הקורונה; הרווח התפעולי זינק פי עשרה

אל על חתמה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של כ-630 מיליון דולר, עלייה של 22% לעומת הרבעון המקביל ב-2022, הודות להמשך הביקושים חזקים בענף התעופה. זה הרבעון החזק ביותר שמציגה חברת התעופה מאז שהופרטה והונפקה בבורסה בתל אביב לפני 20 שנה.
חברת התעופה שבשליטת קני רוזנברג ובניהולה של דינה בן-טל גננסיה הגדילה פי עשרה את הרווח התפעולי שלה מ-9 מיליון דולר ברבעון השני של 2022 ל-90 מיליון דולר ברבעון השני של השנה.
זאת כשברקע נמשכת ההתאוששות בענף התעופה מאז הטלטלות שחווה בתקופת הקורונה, שמתבטאת בצמיחה משמעותית בפעילות ובמגמה של ביקושים שגבוהים מההיצע.
התוצאות שאל על הציגה היום טובות משמעותית גם מתוצאותיה בתקופה שקדמה לקורונה ב-2019 וזאת כשכושר הייצור שלה עומד כיום על 87% לעומת אותה השנה.
מגבלת כושר הייצור שלה נובעת בעיקר מהימשכות התהליכים של הכנסת מטוסים לשימוש והחזרה של צוותי אוויר שכן כניסת לכשירות נעשית בקצב שנחשב איטי יותר לעומת קצב החזרה של הביקושים לטיסות. באל על מסבירים את הרווחיות ברבעון הנוכחי אף שאינה פועלת באופן מלא בהתייעלות העמוקה שעברה מאז היציאה ממשבר הקורונה.
הכנסות החברה ברבעון השני של 2019 הסתכמו בכ-548 מיליון דולר, הרווח התפעולי שלה היה 20 מיליון דולר בלבד וה-EBITDAR (רווח תפעולי תזרימי בניכוי דמי שכירות) הסתכם ב-99 מיליון דולר לעומת 163 מיליון דולר ברבעון השני של 2023. את הרבעון השני של 2019 היא סיימה באיזון ואת הרבעון השני של השנה היא סיימה עם רווח נקי של 59 מיליון דולר.
אל על מסמנת יעד הכנסות של 2.4 מיליארד דולר לסוף השנה ושואפת לקצב צמיחה של 15% בכל שנה במהלך השנים הבאות, כך שב-2028 הכנסותיה יסתכמו בכ-3.5 מיליארד דולר. כל אלה, במסגרת האתגר שהיא הגדירה לעצמה לשימור הרווחית והיציבות הפיננסית שלה לטווח הארוך וזאת לאחר שצברה בשנים האחרונות הפסדים כבדים של כמיליארד דולר.
התוכנית האסטרטגית שהציגה כבר לפני כמה חודשים מתמקדת בשורה של מהלכים, אחד המרכזיים שבהם נוגע להרחבת צי המטוסים שלה מ-47 כיום ל-59 ב-2028. אך לפני כשבועיים היא קלטה לשורותיה את מטוס הבואינג 787 החדש שלה שהוא המטוס ה-16 שברשותה בתצורת "דרימליינר". מדובר במטוס שמופעל באמצעות דלק סילוני ירוק (SAF).
בשנים הקרובות תרחיב החברה אל על את צי מטוסיה במטוסים נוספים בתצורה זו, כך שבמהלך השנה הבא יימסר לה המטוס ה-17 ושניים נוספים ייקלטו על ידה במהלך 2025 ו-2026. לצד אלה, החברה מקיימת רטרופיט לשינוי, חידוש והרחבה של מטוסים צרי גוף מיושנים מדגם בואינג 777 שברשותה לתצורה שדומה לזאת של דרימליינר.
בכנס משקיעים שקיימה בבורסה אמרה המנכ"לית בן-טל גננסיה כי הרחבת צי המטוסים של אל על תהווה תתמוך ביעדי הצמיחה של החברה בשנים הבאות.
חלק מיעדי החברה קשורים להסכם שיתוף פעולה אסטרטגי שהיא מקדמת עם דלתא איירליינס האמריקאית כך שכל חברה תוכל לשווק טיסות עבור השנייה, תכיר באופן הדדי בנקודות שצוברים לקוחותיהן וכן לנוסעים בשתי החברות תינתן גישה לטרקלינים שהן מפעילות בשדות התעופה.
זאת לצד בחינה של מיזם משותף של אל על עם חברת התיירות איסתא במטרה להעמיד ללקוחותיה חבילת תיירות כוללת. באפריל האחרון החברות חתמו על מכר הבנות לא מחייב על הקמת המיזם ולפי שעה המו"מ על קידומו נמשך.