סגור
מעבד דור 13 של אינטל למחשבים ניידים
מעבד דור 13 של אינטל למחשבים ניידים (צילום: AP)

הצרות באינטל: "נראה שעליה להרחיב את תוכנית ההתייעלות שהציגה"

כך טוענים בחברת הברוקראז' ברנשטיין בעקבות הדו"חות שפורסמו השבוע והיו מאכזבים במיוחד, והירידה החדה במניה שגררה מחיקה של 8 מיליארד דולר משווי השוק שלה בוול סטריט


כ-8 מיליארד דולר נמחקו אתמול (ו') משווי השוק של אינטל לאחר שיצרנית השבבים האמריקאית חיזקה את החשש בוול סטריט לגבי ההאטה בשוק המחשבים האישיים. החברה חשפה שלשום דו"חות מאכזבים, כולל תחזית מפתיעה להפסד ברבעון הראשון של השנה, על רקע ההאטה בצמיחה בהכנסותיה.
מניית אינטל ננעלה אתמול בירידה של 6.4% למחיר של 28.2 דולר, בשעה שהיריבות הגדולות AMD ואנבידיה סיימו את יום המסחר בעליות של 0.3% ו-2.8%, בהתאמה.
"העוצמה בה אינטל מאבדת נתח שוק מדהימה ומעלה חשש לגבי כמות המזומן שתהיה לחברה בעתיד", כך לפי חברת הברוקראז' ברנשטיין (Bernstein), "כעת ברור מדוע החברה הציגה תוכנית התייעלות על מנת לקצץ בעלויות אולם נראה שיש צורך להרחיב אותה".
התחזית העגומה של אינטל מדגישה את האתגרים עמם יצטרך להתמודד המנכ"ל פט גלסינגר הפועל לבסס מחדש את הדומיננטיות של החברה על ידי הגדלת הייצור ובניית מפעלים חדשים בארה"ב ובאירופה.
אינטל מאבדת כבר תקופה נתחי שוק ליריבות כמו AMD, שמשתמשת בחוזיה עם יצרניות כמו TSMC הטייוואנית כדי לייצר שבבים בטכנולוגיה מתקדמת משל הענקית האמריקאית.
אינטל חשפה תוכניות לקצץ 3 מיליארד דולר בעלויות השנה. החברה דיווחה כי ברבעון הרביעי הכניסה 7.7 מיליארד דולר מהפעילויות וחילקה דיבידנדים בסכום של 1.5 מיליארד דולר. אולם, בהתחשב בכך שהוצאות ההון צפויות לעמוד על כ-20 מיליארד דולר ב-2023, האנליסטים טוענים כי החברה צריכה לשקול להקטין את הדיבידנד.