סגור

וולוו חותכת את מחיר ההנפקה על רקע משבר האנרגיה באירופה

הערכת השווי הראשונית של החברה לקראת ההנפקה עמדה על 23-19 מיליארד דולר. כעת צופה החברה ירידה של 20% בשווי. ההנפקה בבורסה של שוודיה צפויה בהמשך השבוע

יצרנית המכוניות השוודית וולוו, שבבעלות ג'ילי הולדינגס הסינית, חותכת את מחיר ההנפקה הראשונית לציבור (IPO) בבורסת שטוקהולם ב-20%, כך לפי דיווח של החברה.
כעת שואפת החברה לגייס 2.3 מיליארד דולר (20 מיליארד קרונות) – בקצה הנמוך של הטווח, כך על פי הודעת החברה. ההנפקה היתה אמורה לגייס 25 מיליארד קרונות לפי התוכנית המקורית, והמניות אמורות להתחיל להיסחר ב-28 באוקטובר.
שורה של הנפקות דומות ואחזקותיה של החברה ביצרנית מכוניות הספורט החשמליות פולסטאר, ששוויין לא ברור - הורידו את התלהבות המשקיעים מוולוו תחת תנאי ההנפקה הראשוניים, כך אמרו אנשים המקורבים להליך ההנפקה.
הערכת השווי הראשונית של החברה לקראת ההנפקה עמדה על 23-19 מיליארד דולר. חברות אירופיות נוספות, כמו קמעונאית מוצרי החשמל ההולנדית Coolblue וחברת מתקני הרפואה Icase Sante, השהו לאחרונה תוכניות להנפקה, לאחר שהמשקיעים החלו להיות בררנים באשר להשקעותיהם על רקע מגוון רחב של הנפקות.
שוקי המניות ברחבי העולם הפכו לתנודתיים לאחרונה על רקע מחירי האנרגיה המאמירים, קצב האינפלציה העולה ומשבר החוב של חברת אברגרנד הסינית.

1 צפייה בגלריה
וולוו Volvo הנפקה שטוקהולם
וולוו Volvo הנפקה שטוקהולם
וולוו Volvo
(צילום: בלומברג)