סגור
ביטקוין מטבע מטבעות
מטבעות ביטקוין (צילום: שאטרסטוק)

ישווקו ביחד ביטקוין: טקטונה חוברת לפלטפורמת המסחר בקריפטו של אלטשולר שחם

טקטונה, ששווייה נסק מתחילת השנה כמעט פי חמישה, חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת 40% מהוריזון, חברה בת של בית ההשקעות שמפעילה פלטפורמה להשקעות קריפטו; טקטונה תשלם בעסקה 18 מיליון שקל במזומן ומניות

הזינוק במחיר הביטקוין, שקפץ ב-53% מתחילת השנה, מוביל להתעוררות גם בחברות שעוסקות במטבעות דיגיטליים בשוק ההון הישראלי.
טקטונה, חברה למסחר ושיווק של נכסים דיגיטליים שנסחרת בבורסה בתל אביב, תרכוש 40% ממניות הוריזון, חברה בת של בית ההשקעות אלטשולר שחם, בתמורה לסכום של 18 מיליון שקל שמורכב ממזומן ומניות. טקטונה הודיעה הבוקר (ב') למשקיעיה בבורסה על חתימת מזכר הבנות לא מחייב לביצוע העסקה.
רכיב המזומן ברכישה עומד על 4.5 מיליון שקל והשאר, 13.5 מיליון שקל, ישולם על ידי מתן מניות של החברה הציבורית.
מנגנון התשלום קובע כי מחיר המניות של טקטונה שישמשו כתשלום לא יעלה על 1.5 שקלים ולא יהיה מעל ל-3 שקלים. היום מחיר מניית טקטונה הוא 1.57, כלומר אם המחיר ישאר כך, תחזיק הוריזון של אלטשולר שחם ב-3% ממניות טקטונה.
בנוסף, טקטונה תבצע השקעה בהוריזון בהיקף של 2 מיליון שקל בתמורה להקצאת מניות ובכך תחזיק ב-40%. אלטשולר שחם ימשיך להיות בעל השליטה בהוריזון (51%).
פעילות הקריפטו באלטשולר שחם החלה בשנת 2021 והייתה ההתעניינות ראשונה של גוף מוסדי גדול במטבעות דיגיטליים. אלטשולר שחם מציע ללקוחותיו לרכוש ולסחור במטבעות קריפטו דרך פלטפורמת השקעות שמפעילה החברה הבת אלטשולר שחם הוריזון.
אלטשולר שחם פיתח את הוריזון לאחר שבכירים בבית ההשקעות הבינו שללקוחות פרטיים יש קשיים תפעוליים משמעותיים בשוק הזה, וכי קיימים חסמי כניסה גבוהים עבור משקיעים מהשורה. אלה הוחמרו לאורך השנים עם הכנסת המטבעות הדיגיטליים לצו איסור הלבנת הון ומימון טרור.
טקטונה הגיעה לשוק ההון הישראלי בתחילת 2021 והציעה למשקיעים להיחשף דרך השקעה במניותיה לעולם הנכסים הדיגיטליים כמו מטבעות קריפטו ו-NFT. החברה גייסה 30 מיליון שקל באמצעות כניסה לשלד ווייטסמוק, שעסק בתוכנות תרגום. כניסתה לתחום הייתה בשיא ההייפ הציבורי של המטבעות הדיגיטליים — כשמחיר הביטקוין החל להתקרב ל־60 אלף דולר — ובשיאו חצה שווי טקטונה את הרף של 400 מיליון שקל.
על רקע המומנטום השלילי במטבעות הדיגיטליים ב-2022 עם עליית הריבית בארה"ב, צללה גם מניית טקטונה ונסחרה בשווי שפל של כ-30 מיליון שקל. מתחילת השנה נסקה טקטונה בקרוב ל-400% והיום עומד שוויה על כ-170 מיליון שקל.
העלייה במחיר המטבעות הדיגיטליים לאורך 2023 הביאה את החברה לרשום לראשונה רווח תפעולי בסך חצי מיליון דולר ב-2023, לעומת הפסד תפעולי בסך 23.2 מיליון דולר ב-2022. הכנסות החברה הסתכמו ב-4 מיליון דולר ב-2023 לעומת 2.8 מיליון דולר ב-2022.