סגור
מתחם בזן
מתחם בזן (דניאל לבטובסקי)

בזן רוצה להעניק למנכ"ל החדש שלה שכר גבוה ב-14% מזה של קודמו

לאחר החלפת בעלי הבית: החברה מבקשת מאסיפת בעלי המניות לאשר לאסף אלמגור שכר בעלות כוללת של 7.9 מיליון שקל בשנה - כולל שכר חודשי ברוטו של 172 אלף שקל; בין הנימוקים: "רואים חשיבות גבוהה במינוי מנכ"ל ותיק ומנוסה מקרב מנהלי החברה"

חברות האנרגיה המסורתיות נהנות מעדנה מחודשת בשנה האחרונה, בין היתר על רקע עליית מחירי הנפט (בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה), וכך מדד ת"א נפט וגז היה מדד המניות היחיד בבורסת ת"א שהניב תשואה חיובית ב-2022 (עלה ב-35%). כעת בזן (בתי זיקוק), שהחליפה לאחרונה ידיים, מבקשת לתרגם את הרוח הגבית הזו לשכר בעלות גבוהה יותר עבור המנכ"ל החדש שלה.
בזן הוציאה זימון לאסיפת בעלי מניות שתתקיים ב-14 במרץ, שעל סדר יומה, בין היתר, אישור תנאי ההעסקה של המנכ"ל אסף אלמגור, שמכהן בתפקיד מאז סוף נובמבר אשתקד. אלמגור החליף בתפקיד את מלאכי אלפר, שעזב על רקע שינויי הבעלות בחברה.
בזן מבקשת להעניק לאלמגור שכר בעלות של 7.9 מיליון שקל בשנה. כ-14% בהשוואה לאלפר. אם בעלי מניות המיעוט יאשרו את תנאי השכר המבוקשים, אלמגור, שמכהן בתפקידים שונים בקבוצת בזן זה 22 שנים, יקבל שכר של 172 אלף שקל ברוטו בחודש, שמשקף עלות שכר קבועה של 2.88 מיליון שקל בשנה.
בנוסף הוא יוכל לקבל מענק מקסימלי של 2.1 מיליון שקל בשנה, בכפוף לעמידה ביעדים שנקבעו במדיניות התגמול המאושרת של בזן. כמו כן הוא ייהנה מתשלומים נוספים בעלות של 1.1 מיליון שקל עבור תפקידים שמילא טרם מינויו למנכ"ל; מענק התמדה שהוא צפוי לקבל בתפקידו החדש; ומתגמול הוני בעלות של כמעט 1.8 מיליון שקל בשנה, תוצר של 13.5 מיליון אופציות שיקבל ששוויין ההוגן הכולל הוערך ב-5.3 מיליון שקל. מחיר המימוש של האופציות נקבע על 1.33 שקל לאופציה, גבוה ב-7% ממחיר המניה הנוכחי, והן יבשילו במשך שלוש שנים בשלוש מנות שוות.
"ועדת התגמול ודירקטוריון החברה רואים חשיבות גבוהה במינוי מנכ"ל ותיק ומנוסה מקרב מנהלי החברה, העובד בקבוצת בזן מעל 30 שנה ולו ניסיון רב שנים בקבוצה, אותו רכש במסגרת מילוי מספר תפקידי ניהול בכירים בקבוצה. ניסיון זה של המנכ"ל יאפשר רציפות ניהולית ואופק לקידום למנהלי החברה והקבוצה", נכתב בנימוקים של החברה. עוד נכתב בנימוקים כי תמהיל התגמול מספק "תמריצים ראויים כדי לעודד את השאת רווחי החברה וקידום תוצאותיה לטווח הארוך, תוך הימנעות מנטילת סיכונים בלתי מחושבים".
לאישור תנאי הכהונה נדרשת תמיכה של רוב מקרב בעלי המניות שאינם בעלי השליטה או בעלי עניין אישי באישורם המשתתפים בהצבעה. בעלת מניות המיעוט המרכזית בבזן היא החברה לישראל (7.3%, שאותם יוכלו מוסדיים לקנות במסגרת אופציה שניתנה להם בעבר), שותפתה לשעבר של פטרוכימיים לשליטה.
בספטמבר 2022 בעלי הבית בבזן התחלפו. עד לאותה עת השליטה בבזן הוחזקה במשותף על ידי החברה לישראל, שבשליטת עידן עופר, שהחזיקה ב-24% מהמניות, וחברת מפעלים פטרוכימיים, שבשליטת משפחת פדרמן, גוטשטיין ופסל, שהחזיקה ב-15.5%. פטרוכימיים, שכבר הייתה חברה חדלת פירעון בפועל, ביצעה מהלך פיננסי מורכב שאיפשר לה לממש זכות סירוב ראשונה ולהיכנס בנעלי האחים חג'ג' בעסקה לרכישת 16.7% ממניות בזן מידי החברה לישראל תמורת 588 מיליון שקל.