סגור
בורסת ניו יורק NYSE וול סטריט בורסה
וול סטריט (צילום: AP)

המשקיעים יזרימו 100 מיליארד דולר: ג'יי.פי מורגן צופה זינוק של 16% בוול סטריט עד סוף השנה

האסטרטג הראשי בבנק הגדול בארצות הברית צופה באופטימיות כי בחודשיים-שלושה הקרובים נחזה בכניסה גדולה של השקעות שתקפיץ את מדד S&P 500. ובבנק לא חוששים ממדיניות הפד שעשויה לקלקל: "פאוול לא יצטרך להעלות עוד את הריבית באגרסיביות, דבר שלא היה בו צורך מלכתחילה, כי האינפלציה תירגע מעצמה"

הם צדקו, בינתיים: המחצית השנייה של השנה מספקת עד כה עלייה של 10% במדד S&P 500 (מאז סוף יוני) ל-4,100 נקודות, ולפי ג'יי.פי מורגן צ'ייס, הבנק הגדול בארצות הברית בשווי שוק, המדד עוד צפוי לטפס עד ל-4,800 נקודות. לקראת סוף יוני, ולמרות הנפילות הכואבות במדד שנפל אז ב-23% מתחילת השנה, המשיכו האסטרטגים בבנקים ובבתי ההשקעות הגדולים לתת תחזית אופטימית להמשך השנה. נכון לנעילה אמש, יורד המדד מתחילת השנה ב-13%.
באתר יאהו פייננס פורסם היום כי האסטרטג הראשי בבנק ג'יי.פי מורגן צופה כי התנודתיות בבורסות ניו יורק עשויה דווקא להוביל לכניסת משקיעים שיקפיצו את מדד 500 המניות המובילות. "לצד רכישה חוזרת של מניות מצד החברות, השוק צפוי לקבל הזרמה של מיליארדי דולרים בכל יום במהלך החודשיים-שלושה הקרובים", כך כתב למשקיעים האסטרטג הראשי בג'יי.פי מורגן, Marko Kolanovic.
האסטרטג מסתייע באינדיקטור טכני כדי לנסח את טענתו כי המדד צפוי להמשיך במגמה החיובית שלו גם בהמשך השנה. לדבריו, S&P 500 מאותת כי הוא בדרך לפרוץ מעלה את קו ההתנגדות של ממוצע ה-200 הימים האחרונים במסחר.
קרי, המשקיעים שעוקבים אחר האינדיקטור הטכני (שהוכח כשימושי מאוד במהלך השנים בטרם נכנסים או יוצאים מהשקעה במניה) יכולים להיעזר בו כדי להחליט מה הצעד הבא שלהם: אם המדד יירד מתחת לממוצע שלו של ה-200 הימים האחרונים, זהו סימן שלא להיכנס לשוק ואף לממש השקעות, ואם הוא מעל הממוצע, זהו סימן להישאר ואף לקנות מניות נוספות.
בחודשים האחרונים נסחר המדד מתחת לקו ההתנגדות שלו, בממוצע של 200 הימים האחרונים, ו-Kolanovic מציע כי "אם המדד יפרוץ מעל הממוצע (והעליות בוול סטריט מאז תחילת המחצית השנייה של השנה מספרות כי ייתכן שהוא בדרך לשם), הדבר עשוי לגרום להזרמה של 100 מיליארד דולר לשוק המניות".
אך בימים האחרונים נרשמות דווקא ירידות בוול סטריט, שם ממתינים למוצא פיו של הבנק המרכזי (הפדרל ריזרב) ולצעדיו הבאים במלחמתו באינפלציה – האם ימשיך בקצב העלאות הריבית הרצחני שעשוי לגרור את המשק למיתון ואת בורסות ניו יורק לנסיגה? פאוול הכניס את השוק למתח בשל הציפייה לנאומו, ועל כן מדד S&P 500 נחתך אמש ב-2.1% אחרי ירידה של 1.3% בשישי. היום הוא צפוי לפתוח ללא תנועות מהותיות.
יו"ר הפד ג'רום פאוול צפוי לשאת מחרתיים נאום ניצי, כך לפי ההערכות בשוק, על המשך דרכו של הבנק במדיניות שלו שחותרת להשיב את האינפלציה לרמה נמוכה. היא עומדת עתה על 8.5% (עדיין בשיא של 41 שנה), אחרי שרשמה 9.1% בחודש שעבר. הריבית עומדת עתה על 2.5% אחרי מספר העלאות חדות מצד הפד.
אך Kolanovic לא מאמין שהפד ימשיך בקצב הנוכחי של העלאות הריבית: "העלאות הריבית המוגזמות מצד הפד אינן בהכרח קשורות לירידה הצפויה באינפלציה (אכן ירדה בחודש האחרון כאמור ל-8.5% מ-9.1%). אנחנו בבנק חושבים שהאינפלציה תאט מעצמה את הקצב בכל מקרה, כשהעיוותים בשוק יתפוגגו, ועל כן הפד הגזים עם ההעלאות של 0.75% בריבית".
למרות הצפי החיובי של ג'יי.פי מורגן למדד S&P 500 השנה, הבנק אינו מציע לרכוש קרן מחקה של כל המדד. Kolanovic אף מזהיר שלא לרדוף דווקא אחר מניות הטכנולוגיה הגדולות או מניות שעמידות מפני תקופה של מיתון, שגם ככה מתקרבות ל"שווי הגבוה שלהן בכל הזמנים". ההזדמנויות שהאסטרטג מציג הן דווקא ב"מניות ערך", קרי כאלה שנסחרות מתחת לשווי ההוגן שלהן (במחיר נמוך ממה שהן באמת שוות).
Kolanovic מציין כי ניתן לאתר דווקא מניות שנסחרות במדד S&P 600 (ששווי השוק שלהן קטן יותר משווי המניות במדד 500 המניות הגדולות בוול סטריט), שעדיפות עתה להשקעה מאחר ששוויין נמוך מהשווי ההוגן שלהן.