סגור

סמסונג שוברת שיאים בהכנסות - 232 מיליארד דולר ב-2021

ענקית הסמארטפונים מדרום קוריאה רשמה שיא רבעוני עם הכנסות של 63.7 מיליארד דולר; מתחילת המגפה דיווחה באופן עקבי על עלייה ברווחים, ככל שהביקוש לשבבי זיכרון למחשב התעצם; החברה צופה עלייה בביקוש למוצריה גם השנה, לצד קשיים בשל בעיות בשרשרת האספקה העולמית

סמסונג בשיא רבעוני עם הכנסות מפלצתיות של 63.7 מיליארד דולר. ענקית הטכנולוגיה הדרום-קוריאנית דיווחה כי הרווח התפעולי שלה ברבעון הרביעי של 2021 זינק ב-53% לעומת התקופה המקבילה.


הרווח התפעולי עלה ל-11.6 מיליארד דולר, הנתון הטוב ביותר שלה מאז 2017, בעיקר הודות לביקוש לשבבי זיכרון למחשב שהחברה מייצרת. הרווח הנקי זינק ב-64% ל-9 מיליארד דולר. הכנסות סמסונג נבעו בין היתר גם, איך לא, ממכירות סמארטפונים וטלוויזיות.

1 צפייה בגלריה
מטה סמסונג דרום קוריאה
מטה סמסונג דרום קוריאה
מטה סמסונג דרום קוריאה
(צילום: Samsung)

מאז תחילת המגפה החברה דיווחה באופן עקבי על עלייה ברווחים, ככל שהביקוש לשבבי זיכרון למחשב התעצם. כמו גם הביקוש למוצרים הביתיים האחרים והשירותים שהחברה מספקת, בזמן שאנשים נאלצים לבלות יותר בבית בתקופות של הגבלות בשל הפנדמיה.
בסמסונג אופטימיים ופסימיים לגבי המשך הדרך: מצד אחד, בחברה אומרים כי היא תגביר את הייצור השנה משום שהיא צופה התאוששות גלובלית בביקוש למוצרים שלה.
יחד עם זאת, בחברה אומרים כי בד בבד יימשכו גם האתגרים בשל המגפה שיוצרת בעיות בשרשרת האספקה (סקטור השבבים העולמי נפגע במיוחד). המניה מוחקת 2.3% בסיאול.
לשנה כולה, הרווח הנקי זינק ב-51% ב-2021 לעומת 2020. ההכנסות עלו ב-18% ל-232.5 מיליארד דולר, שיא שנתי בהכנסות.