סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

הבשורה של סמסונג גלקסי S21 FE: מצלמת סלפי בת 32 מגה-פיקסל

היצרנית הקוריאנית מקווה לשחזר את הצלחת ה-FE הקודם שלה, מדגם S20, שהיה להיט מכירות. מחירו גבוה במעט ממכשירי הדגל של המתחרה העיקרית שיאומי, אבל המפרט מרשים ומצלמת הסלפי מדהימה

סמסונג השיקה הלילה (ג') את סמארטפון הגלקסי S21 FE במהלך תערוכת CES שנערכת בלאס וגאס בימים אלה. המכשיר יוצא בדיוק שנה לאחר שהוצג אביו הרוחני - הגלקסי S21. הלכה למעשה, מדובר בכמעט אותו מכשיר, למעט שינויים קלים במסך, במצלמה וברכיבים מסוימים. החברה מקווה לשחזר את ההצלחה של הדגם הקודם בסדרה - ה-S20 FE שהפך ללהיט מכירות עבורה.
סדרת ה-FE או Fan Edition מיועדת להתחרות בסמארטפוני הדגל של שיאומי - רילמי ופוקו - והוא מתומחר בהתאם: מחירו הרשמי הוא כ-750 יורו באירופה ובישראל הוא נמכר כבר מהיום בכ-2,500 שקל. מחיר זה גבוה ממחיר מכשירי היצרניות הסיניות, אך בסמסונג מקווים שהמכשיר ימשוך את המשתמשים בזכות החבילה שלה והמותג.
ההבדלים בינו לבין ה-S21 הרגיל, כאמור, מינוריים למדי: המסך גדל מעט ל-6.4 אינץ', אך מדובר באותה טכנולוגיית Dynamic AMOLED 2X עם תמיכה בקצב רענון גבוה של עד 120 הרץ. גם הרזולוציה נותרה FHD. המצלמה מעט יותר משוכללת וכוללת חיישן ראשי בן 12 מגה-פיקסל שנלקח מה-S21 ולצידו חיישן זום בן 8 מגה-פיקסל עם הגדלה אופטית של עד פי 3, לעומת 1.1 במכשיר הקודם. חיישן הזווית הרחבה מציע 12 מגה-פיקסל והוא למעשה אותו חיישן ממצלמת ה-S21. החידוש העיקרי כאן הוא מצלמת סלפי בת 32 מגה-פיקסל, לעומת 10 מגה-פיקסל בעבר.
1 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S21 FE
סמסונג גלקסי S21 FE
סמסונג גלקסי S21 FE. דומה מאוד לאחיו הגדול
(צילום: סמסונג)
מבחינת הגוף, אין שינוי מהותי, אולם סמסונג לא מציינת מהי הזכוכית שמותקנת במכשיר החדש. בעוד שבמכשיר הישן היה מדובר בגורילה גלאס ויקטוס המתקדמת, יכול להיות שכאן מדובר בדגם אחר. העיצוב נותר זהה וגם ב-S21 FE תמצאו הגנה מפני מים ואבק. חיישן טביעות האצבעות הוא הפעם אופטי ולא קולי, והסוללה בת 4,500 מיליאמפר-שעה וצפויה להעניק מעט יותר זמן שימוש.
מבחינת מעבדים, סמסונג לא שינתה גישה. לפי הודעתה מדובר בסנאפדרגון 888 של קוואלקום בארה"ב וקוריאה או באקסינוס 2100 בשווקים הבינלאומיים. ב-S20 FE 5G, אגב, סמסונג התקינהמעבד של קוואלקום גם בגרסאות הבינלאומיות. בסך הכל, ה-S21 FE הוא מכשיר שכולו מוכוון להעניק תמורה טובה לכסף של הצרכן. הוא מעניק 90% מתכונות מכשירי הדגל של היצרנית הקוריאנית במחיר נמוך בכ-30% ממחירם. הסמארטפון, כאמור, זמין לרכישה גם בישראל החל מהיום וצפוי להגיע אלינו לבדיקה מעמיקה יותר בקרוב.