סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
סמסונג היתה אמורה להשיק את מעבד הדגל שלה, אבל אז נעלמה

אתמול היתה אמורה היצרנית הקוריאנית לחשוף את מעבד הדגל החדש שלה - אקסינוס 2200 - שאמור להיות הלב של מכשירי הגלקסי S22 החדשים. הבעיה: היא לא עשתה זאת, מה שעורר מיד חרושת שמועות - מקשיי פיתוח של הדקה ה-90 ועד מחסור בשבבים שעלול לדחות את הייצור

זה די נדיר שחברה גלובלית קובעת תאריך השקה רשמי קבל עם ועדה, ואז כשמגיע התאריך המיועד נעלמת לגמרי. זה מה שקרה לסמסונג לאחר שאירוע ההשקה של מעבד הדגל שלה, האקסינוס 2200, לא התקיים כפי שהיה אמור. היצרנית הקוריאנית היתה אמורה לחשוף אותו אמש (ג') אבל עד כה טרם נראה המוצר. אי קיום האירוע הדאיג לא מעט גורמים בתעשיית הטכנולוגיה מכיוון שהמעבד אמור להיות הלב של מכשירי הגלקסי S22 החדשים - סמארטפוני הדגל של סמסונג - ברוב העולם למעט ארה"ב, הודו וסין.
כעת מתברר שהחברה הבינה שמדובר במשבר חמור שמעורר יותר מדי שמועות שליליות ואמרה שתציג את המעבד לצד אירוע השקת ה-S22 שצפוי בתחילת פברואר הקרוב. עם זאת לא ברור אם אכן נראה סמארטפון מצויד באקסינוס 2200 באותו אירוע, לפחות כזה שיגיע לחנויות. לא ברור מה הביא לכישלון הזה של סמסונג, חברה שלא ידועה בפספוסים מביכים - למעט אולי משבר הנוט 7 שדווקא נוהל באופן מעורר כבוד.
הדלפות על מה היה הגורם לביטול האירוע בצורה כה מביכה כבר החלו להגיע לרשתות. על דבר אחד כולם מסכימים, זה כנראה נובע מכך שמדובר במעבד הדגל הראשון שמצויד בשבב גרפי של AMD, שיכולותיו מבוססות על ארכיטקטורה זהה לזו של שבבי הגרפיקה של קונסולות הפלייסטיישן 5 והאקסבוקס X שגם הם מפיתוח של AMD. במילים אחרות - החברה כנראה נתקלה בקשיי פיתוח של הדקה ה-90 או פשוט נאלצה לדחות את הייצור של השבב בגלל משבר השבבים המתמשך.
1 צפייה בגלריה
מעבדים סמסונג אקסינוס
מעבדים סמסונג אקסינוס
מעבד אקסינוס
(צילום: SAMSUNG)
מדליף קוריאני ידוע של החברה כבר דיווח היום (ד') שלפי מקורותיו החברה עשויה לוותר לחלוטין על שימוש בשבב הביתי והעברת כל מכשירי ה-S22 למעבד הסנאפדרגון 8 החדש של קוואלקום. אותו אחד שמפעיל את גרסאותיו האמריקאיות של סמארטפון הדגל. אך כיצד סמסונג יכולה להצליח לבצע מהלך כזה חודש לפני ההשקה עדיין לא ברור - וגם לא ממש סביר.
חטיבת LSI של סמוסנג שאחראית על שבבי אקסינוס נאבקת כיום על מקומה, מעבדי אקסינוס לא הצליחו להתחרות בהצלחה במעבדי קוואלקום או מדיה-טק ולמעט סמארטפונים בודדים, בעיקר בשוק הדגמים הזולים, היא מעולם לא הצליחה למכור אותם בהצלחה ללקוחות חיצוניים חוץ מחטיבת המובייל שלה עצמה. כיום נתח השוק שלה עומד על כ-5% לעומת 40% למדיה-טק ו-27% לקוואלקום. הדיל עם AMD היה אמור להיות הרנסנס שלה, להפוך אותה מברווזון לברבור.
בסמסונג דוחים את הטענות בדבר קשיים טכניים והסבירו לאתר ביזנס קוריאה שהחברה מעדיפה לחשוף את המעבד לצד סמארטפון הדגל ולא באירוע נפרד. זה עדיין לא מסביר את ה"הברזה" המביכה שלה אתמול. לכן כנראה שישנן עוד סיבות שכנראה פחות מחמיאות לדימוי הציבורי שלה ובשל כך היא מעדיפה להשאיר אותן במחשכים. את התשובה הסופית כנראה נקבל ב-8 בפברואר - תאריך היעד להשקת הגלקסי S22.