סגור
מצברים של שנפ במפעל
מצברים של שנפ במפעל (נמרוד גליקמן)

שנפ נכנסת לתחום טעינת הרכבים החשמליים - בשיתוף עם חברת האנרגיה של כלמוביל

אנרפוינט שבשליטת כלמוביל ושנפ שבשליטת שגריר יקימו חברה יעודית שתקים עמדות טעינה בבתים פרטיים ובבנייני משרדים - כל צד יחזיק ב-50% ממניות החברה המשותפת

חברת המצברים שנפ נכנסת לתחום טעינת הרכבים החשמליים. החברה הבת של שגריר, תקים מיזם טעינת מכוניות יחד עם אנרפוינט, חברת האנרגיה של קבוצת כלמוביל, יבואנית יונדאי ומיצובישי.
שנפ דיווחה לבורסה שכל צד יחזיק 50% מהמניות בתאגיד שיוקם לצורך הפעילות - היקף ההשקעה לא פורט אך נאמר כי הוא בסכום לא מהותי לחברה. בה בעת, לכלמוביל ואנרפוינט תהיה זכות הכרעה בדירקטוריון, כל עוד תימשך האחזקה השווה כאמור, של 50% לכל צד.
החברה החדשה תקים עמדות טעינה בבתים פרטיים, בניינים משותפים למגורים ולמשרדים, בתי עסק ומקומות ציבוריים - הן עמדות טעינה רגילה איטית והן עמדות טעינה מהירה.
החברות מתכננות להקים בעתיד גם עמדות סלולאריות שלא יהיו תלויות ברשת החשמל, אלא ישתמשו ביכולות האגירה של אנרפוינט שפועלת בתחום החשמל הסלוארי. אנרפוינט עוסקת בהתקנת מערכות סולאריות על גגות ומבנים.
שנפ עוסקת מלבד יבוא מצברים גם ביבוא צמיגים ואביזרי רכב. שגריר, החברה האם של שנפ - הנשלטת על ידי חברת ההשקעות הפרטית DBSI של יוסי בן שלום וברק דותן - רכשה 29% ממניות שנפ במאי 2021 לפי שווי של 230 מיליון שקל. שנפ נסחרת כיום בשווי 155 מיליון שקל, כ-33% פחות מהשווי בו נרכשו המניות.