סגור
מרקוס רשפורד מנצ'סטר יונייטד
שחקן מנצ'סטר יונייטד רשפורד (צילום: איי אף פי)

עוד בדיחה לא מוצלחת? מאסק הודיע כי הוא רוכש את מנצ'סטר יונייטד

הבעלים של טסלה צייץ הלילה על כוונתו לרכוש את מועדון הפאר שבבעלות משפחת גלייזר ושנמצא במשבר מתמשך - שוויו מוערך ב-4.6 מיליארד דולר - בהמשך הבהיר כי הוא אינו מתכוון לרכוש שום מועדון ספורט; מנצ'סטר יונייטד היא חברה ציבורית כך שלא בטוח שהבדיחה הזו תעבור בשתיקה ברשות ניירות ערך האמריקאית

אם זו בדיחה, לא בטוח שהיא תצחיק את הרגולטור האמריקאי: אלון מאסק הודיע אתמול בטוויטר כי הוא מתכוון לרכוש את מנצ'סטר יונייטד – מועדון הכדורגל שנמצא בקשיים בשנים האחרונות ושלפי הערכות אולי נמצא על המדף.
אצל מאסק, כמקובל, היה ניתן להניח שלא מדובר בהודעה רצינית הוא עצמו הודה בציוץ מאוחר יותר שהוא לא מתכוון לרכוש שום מועדון ספורט. השאלה כאן אם רשות ניירות ערך תבחר להגיב – לא רק בשל תפקידו בטסלה אלא גם מהסיבה הפשוטה שמנצ'סטר יונייטד היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה של ניו יורק. אם התשובה על כך חיובית, השאלה היא כמובן אם התגובה תכלול סנקציה כלשהי.
הציוץ האמור של מאסק התפרסם ב-20:01 שעון ארה"ב, לאחר סיום פעילות המסחר המאוחר, כך שמניית מנצ'סטר יונייטד עדיין לא הושפעה וספק אם תושפע לנוכח ציוץ ההמשך. עד כה לא יצאה תגובה מהמועדון, וכך גם לא מה-SEC.
הציוצים של אלון מאסק כבר הכניסו אותו לצרות מול ה-SEC, מאז אותה הודעה ידועה שלו מ-2018 על השגת המימון להפיכת טסלה לפרטית – ציוץ שגרר תשלום קנס של 20 מיליון דולר וחשוב עוד יותר, הדחתו מתפקיד היו"ר של טסלה.
ההסדר גם כלל התחייבות מצד טסלה ומאסק להעביר את כל הציוצים הנוגעים לחברה לפיקוח מטעם צוות משפטי בטסלה – אך הוא לא מנע שורה של התנגשויות מול הרשות האמריקאית בשל ציוצים שונים בשנים שלאחר מכן.
מהצד השני, אם ההודעה הנוכחית של אלון מאסק היתה רצינית, אזי מדובר היה ממש ברעידת אדמה בעולם הספורט. מנצ'סטר יונייטד היא אחד המועדונים הגדולים בעולם והבעלים הנוכחי שלו, משפחת גלייזר, נמצאת תחת לחץ גדול מצד האוהדים – שמאשימים בעיקר את הבעלים וההנהלה בביצועים הנוראיים של השנים האחרונות.
האוהדים והתקשורת התומכת בעמדתם קוראים כבר שנים למכירת המועדון ובשבוע שעבר אף דווח כי איש העסקים הבריטי מייקל נייטון (Michael Knighton) הוא רוכש פוטנציאלי. תג המחיר המוערך כיום למנצ'סטר יונייטד עומד לפי בלומברג על 4.6 מיליארד דולר.
הקבוצה הונפקה בבורסה של ניו יורק ב-2012 – מנית מנצ'סטר יונייטד איבדה 10% מתחילת השנה, בדומה למדד S&P 500. שווי השוק של המועדון עומד עתה 2 מיליארד דולר בלבד, הרחק משווי הנכסים והמוניטין המוערך שלו. הונו של מאסק, האיש העשיר בעולם, מוערך ב-267 מיליארד דולר אך הוא יידרש לשלם 44 מיליארד דולר על טוויטר במקרה שהודעתו על ביטול העסקה תידחה על ידי בית המשפט בארה"ב - טוויטר הגישה תביעה לאכיפת החוזה בין הצדדים.