סגור
אמנון שעשוע

מובילאיי מסכמת עוד רבעון חלש, אך מעלה את תחזית הרווח להמשך השנה

חברת טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית רשמה ברבעון השני ירידה של 14% ברווח הנקי ל-135 מיליון דולר; ובחישוב סעיפים חשבונאיים אף הפסידה 28 מיליון דולר; במובילאיי מסבירים זאת בהצטברות מלאים אצל לקוחות לצד האטה בקצב רכישת מערכות סופרוויז'ן המסייעות בנהיגה; מנגד, הפיחות בשקל איפשר להעלות את תחזית הרווח התפעולי

מובילאיי מסכמת את הרבעון השני של 2023 עם ירידה נוספת בהכנסות ושחיקה ברווח, אך מעלה קלות את תחזית הרווח לשנה כולה. הכנסות החברה הסתכמו ב-454 מיליון דולר וזאת לעומת 458 מיליון דולר ברבעון הקודם ורמה דומה ברבעון המקביל. המניה נחלשת בוול סטריט ביותר מ-3% בשלב הטרום.
במובילאיי מסבירים את השחיקה בהכנסות בהצטברות המלאים אצל לקוחות לצד האטה בקצב הרכישה של מערכות סופרוויז'ן, המסייעות בנהיגה. התחזית למחצית השנייה של השנה מניחה עלייה בפעילות שתגדיל את ההכנסות, בהתאם לתחזית שסיפקה מובילאיי בתחילת השנה.
לצד הירידה בהכנסות, נרשמה גם ירידה בשולי הרווח התפעולי של מובילאיי ל-31% ברבעון השני וזאת לעומת 40% ברבעון המקביל. על רקע זה הרווח התפעולי נפל ב-23% ל-140 מיליון דולר. בשורה התחתונה היא רשמה ירידה של 14% ברווח הנקי שעמד על 135 מיליון דולר.
יחד עם סעיפים חשבונאיים, הפסידה מובילאיי 28 מיליון דולר, פי ארבעה לעומת הרבעון המקביל. תזרים המזומנים הושפע לרעה מבניית מלאי של קווי המוצרים החדשים, כפי שמסבירים במובילאיי, והסתכם ב-197 מיליון דולר.
מה שעזר מעט למובילאיי הוא הפיחות בשקל בחודשים האחרונים שהקטין את הוצאות הפיתוח שמרוכז ברובו המכריע בישראל. הדבר גם איפשר למובילאיי להעלות את תחזית הרווח התפעולי ל-600-631 מיליון דולר לעומת הצפי הקודם ל-548-577 מיליון דולר. מדובר ברווח תפעולי בניכוי הוצאות חשבונאיות הקשורות לרכישת מוביט והפרשות לאופציות.
יחד עם סעיפים אלה, מובילאיי רושמת הפסד תפעולי שאמור להסתכם ב-129-98 מיליון דולר. תחזית ההכנסות השנתית נותרה בעינה עם צפי ל-2-2.1 מיליארד דולר בתום 2023. במובילאיי צופים כי הרבעון הרביעי יהיה חזק יותר מהשלישי. כדי לעמוד בתחזית, תצטרך מובילאיי להציג הכנסות של יותר מחצי מיליארד דולר בכל אחד משני הרבעונים הקרובים.