סגור

אחרי זינוק של 19,000%: מייסדי מטבע הקריפטו SafeMoon מואשמים בהונאה

לפי כתבי האישום שהוגשו בארה"ב נגד מייסד החברה ושני בכירים נוספים, הם השתמשו ב-200 מיליון דולר מכספי משקיעים לרכישת מכוניות יוקרה ובתים לעצמם. "תאוות בצע שאינה יודעת שובע" הגדיר החוקר. ב-2021 זינק שווי המטבע ב-19,000% לשווי של 8 מיליארד דולר

כתבי אישום הוגשו בארה"ב נגד המייסד ושני בכירים בחברת SafeMoon, שמטבע הקריפטו שלה הוערך בשיאו ביותר מ-8 מיליארד דולר. השלושה מואשמים על ידי משרד המשפטים האמריקאי בניהול הונאה במסגרתה השתמשו במאות מיליוני דולרים מכספי משקיעים לשימושם האישי ולמימון אורח חיים ראוותני.
בסוכנות רויטרס דיווחו כי כתבי האישום הוגשו נגד המייסד קייל נאגי (35), המנכ"ל בריידן ג'ון קרוני (27) וסמנכ"ל הטכנולוגיות לשעבר תומאס סמית (35). הם מואשמים בשלושה סעיפים של קשירת קשר לביצוע הונאת ני"ע, הונאה והלבנת הון. כמו כן, רשות ני"ע האמריקאית (SEC) הגישה נגדם גם תביעה אזרחית. הטענה היא כי משכו כ-200 מיליון דולר מכספי המשקיעים. "הנאשמים הוליכו שולל את המשקיעים והוציאו מיליוני דולרים מכספם כדי לממן את התוכנית החמדנית שלהם ולהעשיר את חייהם באמצעות רכישת מכוניות פורשה בהזמנה אישית, מכוניות יוקרה נוספות ונדל"ן", מסר התובע בריאון פיס.
עורכי הדין המייצגים את הנאשמים לא הגיבו על הדיווח. קרוני וסמית נעצרו, אך נאגי עדיין חופשי.
החברה סייפמון הוקמה ב-2021 והשיקה מטבע קריפטו בשם זהה. לפי החשד, המנהלים שיקרו למשקיעים כשהבטיחו להם שהכסף שלהם "נעול" במאגרים בטוחים וזאת כדי להגדיל את הנזילות של המטבע, והתחייבו כי לאיש אין את ההרשעה למשוך את הכספים. לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט בברוקלין, בחברה אף הבטיחו למשקיעים כי מחיר המטבע "יטפס לשיאים". אולם, בפועל המשקיעים ספגו הפסדים כבדים וזאת מכיוון שההשקעות לא היו נעולות במאגרים בטוחים, והנאשמים למעשה משכו את הכספים לרכישת מכוניות ספורט יוקרתיות של מקלרן ופורשה לעצמם, למימון נסיעות יוקרתיות ולרכישת בתים.
"תאוות בצע שאינה יודעת שובע", הגדיר זאת איוואן ארוולו, הסוכן שניהל את החקירה מטעם המשרד לביטחון פנים בניו יורק. "היום אין רכב יוקרה או נכסים מרשימים שיוכלו להגן עליהם מההשלכות של הפשעים שלהם".
ביום שני הוערך השווי של סייפמון ב-50 מיליון דולר, זאת לאחר שהחברה הפסידה יותר ממחצית מהשווי שלה מאז פורסמו החשדות, כך לפי CoinMarketCap. בשיא טירוף הקריפטו ב-2021 שווי המטבע שלהם זינק ב-19,000% והגיע לשווי של מעל 8 מיליארד דולר.